|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İLAHİYAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ZÜLFİKAR DURMUŞ (zulfikardurmus@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET KILIÇARSLAN, HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Kur'an tercümesine yönelik temel kavramlar, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tefsir yöntemlerini Kur'an'ın tercümesine yönelik kullanabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
| DÖÇ-2 | Kur'an tercümesinin gerekliliğini açıklayabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
|
| DÖÇ-3 | Türkçe Kur'an meallerini farklı yönleriyle inceleyebilir. |
PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
|
| DÖÇ-4 | Kur'an'ı tercümede dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Kur'an tercüme tekniklerini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kur'an tercümesinde yöntem sorunu | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 2 | Kur'an'ın sistematiği | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 3 | Kur'an'ın üslubu | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 4 | Kur'an'daki deyimlerin tercümesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 5 | Kur'an'daki dinî terimlerin tercümesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 6 | Tercümelerde uyulması gereken ilkeler | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 7 | Kur'an'ı tercümede dikkat edilmesi gereken hususlar | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Aziz Kur'an isimli mealin incelenmesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 10 | İnsanlığa Son Çağrı isimli mealin incelenmesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 11 | Kur'an'dan örnek tercümeler; A'raf 7/31; Sâffat 37/88. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 12 | Kur'an'dan örnek tercümeler; A'raf 7/149; Nahl 16/112. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 13 | Kur'an'dan örnek tercümeler; Tekasür 102/1-2; Nahl 16/26. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 14 | Kur'an'dan örnek tercümeler; Bakara 2/61, 187. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 15 | Kuran'dan örnek tercümeler; Kasas 28/8; İbrahim 14/30. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kur'an-ı Kerim | |
| 2 | Zülfikar Durmuş, Kur'an'ın Türkçe Tercümeleri İstanbul: Çıra Yayınları, 2021 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||