|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜLFİKAR DURMUŞ (zulfikardurmus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET KILIÇARSLAN, HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Kur'an tercümesine yönelik temel kavramlar, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tefsir yöntemlerini Kur'an'ın tercümesine yönelik kullanabilir. |
PÇ-4 Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
DÖÇ-2 | Kur'an tercümesinin gerekliliğini açıklayabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
|
DÖÇ-3 | Türkçe Kur'an meallerini farklı yönleriyle inceleyebilir. |
PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
|
DÖÇ-4 | Kur'an'ı tercümede dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, Kur'an tercüme tekniklerini içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kur'an tercümesinde yöntem sorunu | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 | Kur'an'ın sistematiği | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 | Kur'an'ın üslubu | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 | Kur'an'daki deyimlerin tercümesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 | Kur'an'daki dinî terimlerin tercümesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 | Tercümelerde uyulması gereken ilkeler | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 | Kur'an'ı tercümede dikkat edilmesi gereken hususlar | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aziz Kur'an isimli mealin incelenmesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 | İnsanlığa Son Çağrı isimli mealin incelenmesi | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 | Kur'an'dan örnek tercümeler; A'raf 7/31; Sâffat 37/88. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 | Kur'an'dan örnek tercümeler; A'raf 7/149; Nahl 16/112. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 | Kur'an'dan örnek tercümeler; Tekasür 102/1-2; Nahl 16/26. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 | Kur'an'dan örnek tercümeler; Bakara 2/61, 187. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 | Kuran'dan örnek tercümeler; Kasas 28/8; İbrahim 14/30. | Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kur'an-ı Kerim | |
2 | Zülfikar Durmuş, Kur'an'ın Türkçe Tercümeleri İstanbul: Çıra Yayınları, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 3 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |