Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH459 - İLAHİYAT

Kodu: İLH459 Adı: GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HAVVA ÖZATA (hozata@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ZÜLFİKAR DURMUŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı tefsirin güncel meseleleri ile ilgili öğrencileri bilgilendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler güncel tefsir problemlerinin neler oluduğunu sayabilir. PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler Kur'ân'ın tarihi bağlamında anlaşılması gerektiğini söyleyebilir. PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler Kur'ân ayetlerinin asırdan asıra farklı yorumlanabileceğini anlayabilir. PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Öğrenciler Kur'ân'da nesh ile ilgili bilgi elde edebilir. PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Öğrenciler Kur'ân'ın genel özelliklerini sayabilir PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir.
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kur'ân'da nesh, kadın, cihad, mucize ve ceza gibi konular bu derste ele alınmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kur'ân'ın temel özellikleri. Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
2 Akıl-vahiy ilişkisi. Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
3 Modern tefsir yöntemleri: Semantik, Hemrenötik. Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
4 Kur'ân'a modern yaklaşımlar: (Ahmed Han) Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
5 Nesh Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
6 Nesh Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
7 İlmi tefsir Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Kadın hakkındaki ayetler Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
10 Kadın hakkındaki ayetler Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
11 Cihat hakkındaki ayetler Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
12 Mucize hakkındaki ayetler Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
13 Mucize hakkındaki ayetler Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
14 Cezalarla ilgili ayetler Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
15 Cezalarla ilgili ayetler Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Albayrak, İsmail. Klasik Modernizmde Kur'an'a Yaklaşımlar, İFAV Yayınları, İstanbul, 2014.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 5 5
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 3 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60