| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olabilme; |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Can explain the different ideas around the common concepts |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 |
Modern dönemde ortaya çıkan problemlere cevap verebilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 |
Dinin temel metinlerini modern problemler ışığında yorumlayabilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| İslâm düşüncesinin genel yapısı. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
İslâm düşüncesinin genel yapısı. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 3 |
Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 4 |
Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 5 |
Fazlurrahman ve İslâm modernizmi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 6 |
İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 7 |
Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 10 |
Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 11 |
Muhammed Arkoun ve tarihselcilik. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 12 |
Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 13 |
M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 14 |
Muhammed İkbal, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 15 |
Sezai Karakoç, eserleri ve görüşleri. |
Tartışma Yöntemi-Anlatma Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Söz konusu alandaki kaynaklar ve ilgili güncel makale ve kitaplar. |