|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU (rahmitelkenaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı güncel dini konularda öğrencilerin bilgi edinmeleri ve bilgiyi kullanabilmeleridir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Güncel dini konular hakkında bilgi kazanabilir. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Güncel sorunlarla geleneksel sorunlar arasında bağlantı kurabilir. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklılığı takdir etme ve çok kültürlülük özelliği kazanabilir. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Eleştiri ve özeleştiri yeteneği kazanabilir. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kadın hakları, din özgürlüğü, ekonomik problemler, metodolojik sorunlar ve benzeri konulara değinilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Güncel Sorunlara Genel Bir Bakış | Anlatma Yöntemi |
2 | Kadın Haklarına Genel Bakış | Anlatma Yöntemi |
3 | Yargılama ve Ceza Hukukunda Kadın | Anlatma Yöntemi |
4 | Devlet Başkanlığının İmtiyazlı Kişilere Verilmesi Problemi (Kureyşilik) | Anlatma Yöntemi |
5 | Ağır Cezaların Güncelleştirilmesi Problemi | Anlatma Yöntemi |
6 | Din Özgürlüğü Bağlamında İrtidat | Anlatma Yöntemi |
7 | İslam’da Faiz Teorisi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Faiz-Kâr İlişkisi (Bankacılık), Gecikme Cezası, Temerrüt Faizi | Anlatma Yöntemi |
10 | Kredi Kartları, Sigorta | Anlatma Yöntemi |
11 | İstihsan | Anlatma Yöntemi |
12 | Nasların Tarihselliği Problemi | Anlatma Yöntemi |
13 | İctimâî Usul-İ Fıkıh Tartışmaları | Anlatma Yöntemi |
14 | İslam Hukuk Usulünde Tedricilik ve Nesih | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karaman, H. 1982; İslam’ın Işığında Günün Meseleleri, Marifet Yayınları, İstanbul. | |
2 | Dalgın, N. 2010; Gündemdeki Tartışmalı Dini Konular, Etüt Yayınları, Samsun. | |
3 | Günenç, H. 1982; Günümüz Meselelerine Fetvalar, İlim Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Önerilen kaynaklar, projeksiyon cihazı, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |