Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / İLH352 - İLAHİYAT

Kodu: İLH352 Adı: İSLAM TARİHİ PROBLEMLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İLAHİYAT
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İDRİS SÖYLEMEZ (idrissoylemez@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İDRİS SÖYLEMEZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Hulefâ-i Râşidîn, Emeviler ve Endülüs Emevileri dönemleri siyasi ve sosyal yapısı hakkında yeterli düzeyde bilgi edindirmek, bu devirlerde meydana gelen olayların sebep ve sonuçlarını anlayıp değerlendirebilecek bir bakış açısı kazandırmak ve edinilen bilginin çağdaş meselelerde kullanabilmesini sağlamaktır, o dönemdeki sorunları anlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Moden İslam tarihi metinleri kaynaklarının müelliflerini ve yetiştikleri dönemin farkında olabilir. PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Modern İslam tarihi eserlerinin kendi aralarındaki sorunları analiz edebilir PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Modern İslam tarihi kaynaklarının ele aldığı sorunları tasnif edebilme becerisi kazanabilir PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tarihin anlaşılması için günden dünün değerlendirilmeyeceğini bilir PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İslam tarihinin dönemlere ayrılmasının nedenleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 ilk halifenin seçilmesi tartışma
2 Hz. Ömer dönemi sorunları ve şehit edilmesi anlatım
3 Hz. Osmanın halife seçilmesi tartışma
4 Hz. Osmanın şehit edilmesi örnek olay yöntemi
5 Hz. Alinin halife seçilmesi tartışma
6 Hz. Alinin şehit edilmesi anlatım
7 Cemel vakası tartışma
8 Ara Sınav
9 Sıffin vakas anlatım
10 Hakem olayı anlatım
11 Harre savaşı tartışma
12 kerbela olayı anlatım
13 Emevi dönemi olayları anlatım
14 Abbasi ayaklanması tartışma
15 Abbasi dönemi olayları anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 erbil, Kadir: el-İmame ve's-Siyase İbn Kuteybe tercümesi, Maruf Yayınları, Samsun 2018
2 Apak, Adem: Anahtarlarıyla İslam Tarihi I-IV, Ensar Yayınları, İstanbul, 2018
3 Algül, Hüseyin, İslam Tarihi, Gonca Yayınları I-IV, İstanbul, 2005
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Haritalar Kavram atlası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 1 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60