|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FEVZİ YİĞİT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Meşhur filozofların metinlerini okumak suretiyle öğrencilerin din felsefesinin kaynaklarını ve problmelerini öğrenmelerini sağlamaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tanrı’nın varlığı lehine argüman açıklayabilme. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İlâhî inayet ve Kötülük problemini açıklayabilme. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Felsefe-Din İlişkisini açıklayabilme. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | inanç- ahlak ilişkisini açıklayabilme |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Teizmin temel ilkelerini açıklayabilme. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Din felsefesindeki anahtar konumdaki filozofların metinlerini okumak suretiyle öğrenciler din felsefesindeki argümanları tesbit etme, anlama ve yorumlama yeteneklerini geliştireceklerdir. Metinlerin seçileceği meseleler, ilah kavramını, Tanrı’nın varlığı lehine ve aleyhine argümanlar ve dinî hitabın anlamı ve işlevi gibi meseleleri ihtiva edecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanrı’nın varlığı lehine argüman: İbn Sina | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Tanrı’nın varlığı lehine argüman: Descartes | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Tanrı’nın varlığı lehine argüman: John Locke | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Teleolojik (Gayelilik) Argümanın Reddi: David Hume | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | İlâhî inayet ve Kötülük: Aziz Augustine | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | İlâhî inayet ve Kötülük: Aziz Augustine | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | İlâhî inayet ve Gelecek: David Hume | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Felsefe-Din İlişkisi: İbn Ruşd | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | William Kingdon Clifford, “İnanç Ahlâkı,” | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Paul Tillich: Dinin Temel Unsurları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Kierkegaard: Delilsiz İman | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Alfred Ayer: Dinî önermelerin Anlamsızlığı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Kanıta Dayanmayan Teist İnanç: John Hic | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Robert C. Koons: Teizm ve Big Bang Kozmolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Paul Tillich, Din Felsefesi, çev. Zeki özcan (İstanbul ve Bursa: Alfa, 2000) | |
2 | Mahmut Kaya (der. Ve çev.), Felsefe Metinleri (İstanbul: Klasik, 2003). | |
3 | David Hume, Din Üstüne, çev. Mete Tunçay (Ankara: İmge Kitabevi, 2004). | |
4 | Descartes, Meditasyonlar, çev. İsmet Berkan (Ankara: Bilgesu, 2007). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Alanla ilgili klasik kaynaklar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |