|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER CERAN (omerceran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN ÇETİNEL, FEVZİ YİĞİT, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye, günümüz felsefe akımlarını ve düşünürlerini sunmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci çağdaş felsefedeki seçilmiş alanlarda yapılan temel tartışmaları anlayacak ve bilecek hale gelir.; |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci çağdaş felsefedeki temel konuları tartışabilecektir.; |
PÇ-2 İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenci analitik felsefedeki genel tezleri ve metotları anlayabilecektir.; |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenci çağdaş felsefe ışığında çalışıyor olduğu metinleri analiz edip tartışabilecektir.; |
PÇ-6 Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenci her bir çağdaş felsefe akımı için merkezi öneme sahip kavram ve problematiklere yönelik bir anlayış kazanır.; |
PÇ-3 Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çağdaş felsefedeki temel konular, tezler, yöntemler, öncü filozoflar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çağdaş Felsefeye Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Alman İdealizmi Sonrasında Felsefe | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Dilthey ve Yaşam Felsefesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Nietzsche ve Varlık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Oluş Dikotomisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Varoluşçuluk | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Yeni-Pozitivizm ve Bilginin Sınırları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Max Scheler’in Felsefî Antropolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Nicolai Hartmann’ın Yeni Ontolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Edmund Husserl ve Fenomenoloji | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Heidegger ve Varlığın Fenomenolojisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Sartre ve Özcülüğün Eleştirisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Saussure ve Yapısalcılık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Derrida ve Postyapısalcılık | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kıta Avrupası Felsefesine Giriş: David West | |
2 | Çağdaş Felsefe: Bedia Akarsu | |
3 | Nietzsche ve Postmodernism: Kasım Küçükalp | |
4 | Günümüzde Felsefe Disiplinleri: Doğan Özlem (Der.) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çağdaş felsefenin öncülerine ait temel kaynakalar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |