|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevresel kirletici unsurların doğal ekosistemler üzerindeki potansiyel etkileri, çevresel kirletici türleri, yapı ve özelliklerinin belirlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre toksikolojisi ve ekotoksikolojideki temel kavramları öğrenebilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çevre kirleticilerinden korunma yolları ile ilgili bilgiye sahip olabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Öğrenciler çevrelerindeki ekotoksikolojik problemleri değerlendirebilir |
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ekotoksikoloji konusunda bilgi sahibi olabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin kapsamında, insan aktiviteleri başta olmak üzere çeşitli unsurların doğal ekosistemler üzerindeki potansiyel etkileri, çevresel kirletici türleri, yapı ve özellikleri, farklı organizasyon düzeylerindeki etkileri, toksinlerin analiz yöntemleri, canlılara giriş yolları, doğal bozunum süreçleri, canlılar üzerindeki histopatolojik etkileri ve çevre örneklerinin toplanması yer alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre kirliliği ve etmenleri | Anlatım |
2 | Toksinler | Anlatım |
3 | Biyoakümülasyon | Anlatım |
4 | Metal toksisitesi | Anlatım |
5 | Biyoindikatörler | Anlatım |
6 | Detoksifikasyon ve direnç mekanizmaları | Anlatım |
7 | Çevresel kirleticilerin fizyolojik etkileri | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antioksidan savunma ve oksidatif stres | Anlatım |
10 | Su ekotoksikolojisi | Anlatım |
11 | Kansorejen maddeler ve kanser | Anlatım |
12 | Doz-tepki ilişkileri | Anlatım |
13 | Kirleticilere karşı genetik adaptasyyonlar | Anlatım |
14 | Kirleticilere karşı genetik adaptasyyonlar | Anlatım |
15 | İmmunotoksisite | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Vural, N., Toksikoloji, 2005 Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları No:73 | |
2 | Connell, D. W. Lam, P., Richardson, B., Wu R. 1999. Introduction to Ecotoxicology, Wiley-Blackwell, 184 pages | |
3 | Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Parlak, H., Arslan, Ö.Ç., Boyacıoğlu, M., Karaaslan, M.A., 2009. Ekotoksikoloji, Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları,No:79 Bornova, İzmir. Vural, N., Toksikoloji, 2005 Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları No:73 Connell, D. W. Lam, P., Richardson, B., Wu R. 1999. Introduction to Ecotoxicology, Wiley-Blackwell, 184 pages |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 6 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 4 | 5 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |