|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENVER ERSOY ANDEDEN (enverandeden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Moleküler Biyolojide Özel Konular dersi öğrencilere biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavratmayı, öğrencilerin bilimsel okuryazar birey olmalarını amaçlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Moleküler Biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavrayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Moleküler Biyolojinin güncel yaşamla bağlantısını öğrenebilir |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Moleküler Biyoloji konularına ilgi ve merak duyar, biyolojik gelişmeleri takip edebilir ve eleştirel düşünme yeteneği kazanabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Moleküler Biyolojide güncel konuların araştırılması, belirlenen konu üzerinde literatür taraması yapılması ve rapor halinde sunulmasını içerir. Konuların seçimi ve belirlenmesinde öğrencilerin ilgi alanları öncelikli olarak göz önünde bulundurulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Moleküler Biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum için önemi | Anlatım |
2 | Kök hücre | Anlatım |
3 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO) | Anlatım |
4 | Genetik kopyalama | Anlatım |
5 | Virüsler | Anlatım |
6 | Kanser biyolojisi | Anlatım |
7 | Organ nakilleri ve organ bağışının önemi | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazır gıdalar, hazırlanma süreçleri ve tehlikeleri | Anlatım |
10 | Kimyasal maddeler(ilaçlar, boyalar, kozmetik ürünler, deterjanlar), geliştirilme süreçleri ve doğa üzerindeki etkileri. | Anlatım |
11 | Atıkların arıtılmasında mikroorganizmaların kullanılması | Anlatım |
12 | Biyolojide nanoteknolojinin kullanımı | Anlatım |
13 | Biyoinformatik | Anlatım |
14 | Kimyasal maddeler(ilaçlar, boyalar, kozmetik ürünler, deterjanlar) ve biyolojik etkileri | Anlatım |
15 | Biyolojik terör | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.) Molecular Biology of the Cell, fifth edition, Garland Science, Alberts B, Johnson A., 2008 2.) Handbook of Molecular and Cellular Methods in Biology and Medicine, CRC Press, Kaufman PB, Wu W., 1995 3.) www.protocol-online.org | |
2 | 4.) http://library.marmara.edu.tr/everitab.htm 5.) Tıbbi Genetik, Thompson & Thompson, altıncı baskı, 2005 6.) Güncel makaleler | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1.) Molecular Biology of the Cell, fifth edition, Garland Science, Alberts B, Johnson A., 2008 2.) Handbook of Molecular and Cellular Methods in Biology and Medicine, CRC Press, Kaufman PB, Wu W., 1995 3.) www.protocol-online.org 4.) http://library.marmara.edu.tr/everitab.htm 5.) Tıbbi Genetik, Thompson & Thompson, altıncı baskı, 2005 6.) Güncel makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 6 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 5 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 9 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |