|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMİT KUMBIÇAK (umitkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bakteri, virüs, parazit ve mantarlarla oluşan infeksiyonların bulaşma yollarını, epidemiyolojik özelliklerini, moleküler tanı yöntemlerini ve bu hastalıklardan korunma yollarını kapsar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Enfeksiyon hastalıklardan korunma yollarını açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
|
DÖÇ-2 | Enfeksiyona neden olan mikroorganizmaları sınıflandırabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enfeksiyon, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri, bakteriler ve moleküler tanı yöntemleri, viruslar ve virolojik tanı yöntemleri, mantarlar ve fungal tanı yöntemleri, serolojik tanı yöntemleri, moleküler tanı yöntemleri, parazitler ve tanı yöntemleri, solunum yolu bakteriyal hastalıklar, solunum yolu viral hastalıklar, cinsel yolla bulaşan hastalıklar, hayvanlar ve artropodlar yoluyla bulaşan hastalıklar, gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıklar, su kaynaklı mikrobiyal hastalıklar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enfeksiyon hastalıklarına giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Enfeksiyon ve toksinlerin etkisi | Anlatma Yöntemi |
3 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Bakteriler ve moleküler tanı yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Viruslar ve virolojik tanı yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Mantarlar ve fungal tanı yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Serolojik tanı yöntemleri, moleküler tanı yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Parazitler (Helmintoloji ve Protozoa) ve tanı yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Solunum Yolu Bakteriyal hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
11 | Solunum Yolu Viral hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
12 | Cinsel yolla ve kan yoluyla bulaşan hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
13 | Hayvanlar ve Artropodlar yoluyla bulaşan hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
14 | Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
15 | Su kaynaklı mikrobiyal hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | PRINCIPLES AND PRACTICE OF INFECTIOUS DISEASES, MANDELL - BENNETT - DOLIN | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders sunuları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |