|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Doğu Türkistan tarihinin siyasi, ekonomik ve sosyal açılardan incelemektedir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Doğu Türkistan’da Uygur Türklerinin geçmişten günümüze kurdukları devletlerin tarihini analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Doğu Türkistan coğrafyasını anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Doğu Türkistan’da Uygur Türklerinin geçmişten günümüze kurdukları devletlerin iktisadi yapısını analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğu Türkistan’ın temel coğrafi ve stratejik özellikleri ile bölgede kurulan devletlerin siyasi, askerî, sosyal ve ekonomik gelişmelerinin incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Doğu Türkistan Türklerinin XVI. Asırdan Yakub Bey’e Kadarki Tarihleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 2 | Doğu Türkistan’ın Çin İstilasına Uğraması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 3 | Yang Tseng-hsin Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 4 | Yang Tseng-hsin Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | Chin Shu-jen Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Chin Shu-jen Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 7 | Siyasi Çekişmelerin Odağındaki Doğu Türkistan | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sheng Shih-tsai Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Sheng Shih-tsai Döneminde Doğu Türkistan Yönetimi 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Guo-Min-Dang Yönetiminin Çöküşü ve Komünist Çin’in Doğu Türkistan’a Hâkim Olması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Doğu Türkistan’dan Yapılan Göçler 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Doğu Türkistan’dan Yapılan Göçler 2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | Doğu Türkistanlıların Türkiye’ye Göçmen Olarak Yerleştirilmeleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Genel Değerlendirme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | sa Yusuf Alptekin, Doğu Türkistan davası, 2. bs. İstanbul: Seha Neşriyat, 1992. | |
| 2 | Esir Doğu Türkistan için: İsa Yusuf Alptekin´in mücadele hatıraları, İsa Yusuf Alptekin; der. M. Ali Taşçı, İstanbul: Doğu Türkistan Neşriyat Merkezi, 1985. | |
| 3 | İklil Kurban, Doğu Türkistan için savaş, Ankara: Türk Tarih Kurumu, 1995. | |
| 4 | Baturlar: Doğu Türkistan milli mücadele tarihi (1930-1949), Polat Kadiri; yayına hazırlayan Ömer Kul, Ankara: Berikan Yayınları, 2009. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projeksiyon, tahta, ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 187 | ||