|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TEKİN TUNCER (tekintuncer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TEKİN TUNCER, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bölgedeki Türk Devletlerinin siyasi tarihini incelemek ve araştırmacılara bibliyografya kolaylıkları sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karadeniz'in kuzeyindeki devletler hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Avar Hanlığı hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Altınorda devletini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sabar Devleti; Avar Hakanlığı; Hazar Hakanlığı; Peçenekler ve Uzlar; Oğuzlar, Kıpçaklar, Büyük Bulgariya; Tuna Bulgar Devleti; Volga Bulgar Devleti; Altınordu Devleti ele alınacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İskitler/ Hunlardan Önce Doğu Avrupa'nın Sakinleri | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 2 | Avrupa Hun Devleti I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 3 | Avrupa Hun Devleti II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 4 | Ogurlar/Sabarlar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 5 | Avarlar I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 6 | Avarlar II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 7 | Bulgarlar I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bulgarlar II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 10 | Altın Ordu Devleti | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 11 | İtil Bulgar Hakanlığı ve Moğol İstilası I | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 12 | İtil Bulgar Hakanlığı ve Moğol İstilası II | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 13 | Hazar Hakanlığı | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 14 | Uzlar ve Peçenekler | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 15 | Kuman-Kıpçaklar/Berendiler/Karakalpaklar | Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | A. N. Kurat, Karadeniz Kuzeyindeki Türk Kavimleri ve Devletleri, Ankara, 1992. | |
| 2 | Neslihan Durak - Moğolların İtil Ve Çevresindeki Faaliyetleri | |
| 3 | A. Yu. Yakubovskiy - (2000). Altın Ordu ve Çöküşü. (H. Eren, Çev.) Ankara TTK. | |
| 4 | Serkan Acar - Kazan Hanlığı~Moskova Knezliği Siyasi İlişkileri (1437~1552) [TTK~2013] | |
| 5 | Mihail Hudyakov - Kazan Hanlığı Tarihi [TTK~2009] | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| tahta, projeksiyon, kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||