|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLBAHAR BİLGİÇ (glbhrblg@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geçmişten günümüze Mühendislik Bilimleri ve alanlarında yapılan araştırmalar hakkında bilgilendirme. Dersin amacı mühendislik öğrencilerine elde ettikleri verilerin analizlerini ne şekilde yapacakları ve yorumlayacakları hakkında bilgi vermek ve yetenek kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrar. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Excel'in arayüzünü ve temel araçlarını etkin bir şekilde kullanarak veri giriş, düzenleme, biçimlendirme ve analiz yapmayı öğrenir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Grafikler, koşullu biçimlendirme ve makro/VBA kullanımıyla verileri görselleştirip rutin görevleri otomatikleştirebilir. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Excel'i kullanarak veri analizi, raporlama ve proje yönetimi süreçlerinde etkili çözümler üretebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir.
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Mühendislik Bilimleri dersi, mühendislik eğitiminin altyapısını oluşturacak teorik ve pratik bilgilerin kazandırılmasını hedefler. Ders, mühendislik problemlerini analiz etme ve çözümleme yeteneğini geliştirmek için fizik, kimya, matematik ve malzeme bilimi gibi temel bilimlerden faydalanır. Statik, dinamik, mukavemet ve termodinamik gibi mühendislik mekanik konuları üzerinde durularak, mühendislik sistemlerinin çalışma prensipleri detaylı bir şekilde incelenir. Ayrıca, akışkanlar mekaniği ve enerji dönüşümleri gibi uygulamalı konularla öğrencilerin teknik bilgi birikimi genişletilir. Ders boyunca, mühendislik tasarımı, modelleme ve analiz yöntemlerine giriş yapılır, böylece öğrenciler mühendislik projelerine hazırlıklı hale gelir. Bu ders, mühendislik disiplinlerinin temel yapı taşlarını kavrayarak, öğrencilerin ileri düzey derslere ve uygulamalara sağlam bir zemin üzerinde başlamasını sağlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mühendislikte Ölçme ve Kontrol: Transdüserler, transdüser hassasiyeti, örnekleme, örnekleme teoremleri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | analog dijital dönüşüm, sinyal koşullandırma, ölçüm kararsızlığı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Deneysel veri analizi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Hata ve belirsizliğin belirlenmesi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Excel’de Veri Girişi ve Düzenleme | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Excel’de Biçimlendirme ve Görsellik | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Temel Formüller ve Fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gelişmiş Fonksiyonlar | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Veri Analizi Araçları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Grafik ve Görselleştirme | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Çok Sayfalı Çalışma Kitapları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Makrolar ve Otomasyon | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Dış Veri ile Çalışma | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Excel'de Proje Yönetimi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Harms, A. A., et al. Engineering In Time : The Systematics Of Engineering History And Its Contemporary Context, World Scientific Publishing Company, 2004 | |
2 | Gabbay D.M., Meijers A., Woods J., Philosophy of Technology and Engineering Sciences, edited by John Woods, Elsevier Science, 2006 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 74 |