Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / AİT 101 - FELSEFE

Kodu: AİT 101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HÜRRİYET KURT KOŞAR (hkurt@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET KORKMAZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlının yıkılış sürecini tartışabilir PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Milli mücadele sürecini tartışabilir. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-12 Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin içeriği, amacı, temel kavramlar Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
2 Osmanlı Devleti’nin toplum yapısı ve yıkılışının sebepleri (İç Sebepler) Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
3 Osmanlı Devleti’nin yıkılışının sebepleri (Dış Sebepler) ve 18-19. yüzyıllarda batılı devletlerin Osmanlı Devleti üzerindeki politikaları Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
4 Osmanlı Devleti’ndeki yenileşme hareketleri Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
5 II. Meşrutiyet Dönemi ve 19. yüzyılda Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan kurtarmaya yönelik fikir akımları Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
6 Kırım Savaşı, 93 Harbi, 1878 Berlin Antlaşması sonrasında yaşanan gelişmeler ve Trablusgarp Savaşı Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
7 Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı’nın başlaması (savaş öncesi durum, savaşın genel sebepleri, bloklaşmalar, savaşın gelişimi, Osmanlı Devleti’nin savaşa girme sebepleri) ve Osmanlı Devleti Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
8 Ara Sınav
9 I. Dünya Savaşı’nın Sona ermesi, Mondros Mütarekesi ve bağlı işgaller. Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
10 Milli Mücadele için ilk adımlar (Milli Cemiyetler ve Milli Varlığa Düşman Cemiyetler) Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
11 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (İzmir’in İşgali, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsuna Çıkışı, Genelge ve Kongreler Dönemi) Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
12 Milli Mücadele’nin Meşruiyeti Meselesi ve Misak-ı Milli’nin ilanı Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
13 TBMM’nin açılması ve beraberindeki gelişmeler Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
14 Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
15 Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler Sözlü anlatım Soru cevap Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ana Kaynak, Editör Ahmet KORKMAZ, Türk İstiklal Harbi ve Modern Türkiye'nin Doğuşu, Detay yayıncılık, Ankara 2019.
2 Yardımcı Kaynak, Editör İlyas GÖKHAN, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2018.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60