Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / AİT 102 - FELSEFE

Kodu: AİT 102 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp TarihiII dersi, üniversite gençliğine Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirerek, Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını kavrayabilme. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlarlar. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanırlar. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 3 Mart 1924 yasaları ve Türkiye'de çok partili yaşama geçiş denemeleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Hukuk alanındaki gelişmeler ve Türk Anayasalar Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Eğitim ve kültür alanındaki yenilikler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Toplumsal alanda düzenlemeler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Ekonomik alanda gelişmeler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Cumhuriyet döneminde dış politika Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 II. Dünya Savaşı ve sonrasında Türkiye Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Türkiye’de çok partili dönemin gelişimi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Soğuk Savaş dönemi ve Türkiye Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Türkiye'nin sancılı yılları: 1970-1980 Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Atatürk İlkeleri (I) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Atatürk İlkeleri (II) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Atatürk İlkeleri (III) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük ve Türkiye\\'nin bugünkü sorunları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aybars, E. (2006). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1, İzmir: Zeus Kitabevi.
2 Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman.
3 Atatürk, M. K. (2015), Nutuk ve Vesikalar, İstanbul: Kaynak.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60