|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp TarihiII dersi, üniversite gençliğine Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirerek, Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını kavrayabilme. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlarlar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | konularla ilgili çeşitli yazılı ve görsel kaynak, materyal ve dokümanları tanıma, kullanma ve uygulama becerileri kazanırlar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 3 Mart 1924 yasaları ve Türkiye'de çok partili yaşama geçiş denemeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Hukuk alanındaki gelişmeler ve Türk Anayasalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Eğitim ve kültür alanındaki yenilikler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Toplumsal alanda düzenlemeler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Ekonomik alanda gelişmeler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Cumhuriyet döneminde dış politika | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | II. Dünya Savaşı ve sonrasında Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Türkiye’de çok partili dönemin gelişimi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Soğuk Savaş dönemi ve Türkiye | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Türkiye'nin sancılı yılları: 1970-1980 | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Atatürk İlkeleri (I) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Atatürk İlkeleri (II) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Atatürk İlkeleri (III) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Çağdaş bir düşünce olarak Atatürkçülük ve Türkiye\\'nin bugünkü sorunları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aybars, E. (2006). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1, İzmir: Zeus Kitabevi. | |
2 | Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman. | |
3 | Atatürk, M. K. (2015), Nutuk ve Vesikalar, İstanbul: Kaynak. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |