|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Felsefi düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Felsefi düşünüş biçimi hakkında bir bilinç geliştirebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eleştirel düşünebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı görüşleri karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefenin tanımı, temel kavram ve akımlar. Felsefenin doğuşu ve gelişimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ahlak Felsefesi Nedir? Değer sorunu, ahlaksal ve estetik değerler. Ahlaksal bir davranışın koşulları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Etik kuramların sınıflandırılması: Klasik ve modern kuramlar. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Mutlulukçu ahlak felsefeleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Stoa ahlakı, tektanrılı dinler ve ahlak felsefesi. Seküler ahlak ve faydacılık. Kant ve ödev ahlakı. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Siyaset felsefesi Nedir? Siyaset ve ahlak felsefesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
6 | Devlet ve en iyi yönetim. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
7 | Platon, Aristoteles, Hobbes, Rousseau, Locke | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ütopyalar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
10 | Sanat Felsefesi Nedir? Sanat felsefesi ve estetik | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Sanat kuramları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
12 | Din felsefesi ve teoloji. Teizm, Deizm, Panteizm ve Ateizm | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Tanrının varlığına ilişkin kanıtlar ve eleştirileri | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
14 | Eğitim felsefesi nedir? Eğitim felsefesinin temel sorunları. | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
15 | Eğitim felsefesi nedir? Eğitim felsefesinin temel sorunları | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cevizci, Ahmet, Felsefeye Giriş, Nobel Yayın Dağıtım, 2011. | |
2 | Bolay, Süleyman Hayri, Felsefeye Giriş, Ankara, 2008. | |
3 | Arslan, Ahmet, Felsefeye Giriş, Ankara, 2007. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 13 | 65 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 241 |