|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilerin varlık problemine yönelik genel bir kavrayışa ulaşmasını ve bu konudaki filozofların yaklaşımlarına ilişkin temel bilgileri edinmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Varlık felsefesinin temel konularını bilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Varlık problemine sistematik ve tarihsel açıdan yaklaşır. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Varlık felsefesinin temel kavramlarını bilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Varlık teorileri arasındaki farklılıkları ayırt eder. |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste varlık felsefesinin temel konuları arasında yer alan varlık, töz,öz gibi kavramlar ele alınacak, ilkçağdan günümüze filozofların varlığa yaklaşım biçimleri karşılaştırmalı bir yolla çözümlenecek, varlık problemi sistematik ve tarihsel olarak iki farklı boyutu ile ortaya konulacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Varlık Felsefesinin Konusu, Kapsamı ve Sınırları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | Varlık Felsefesinin Temel Kavramları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | Varlık Felsefesinin Temel Kavramları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
4 | Arkhe tartışmaları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
5 | Arkhe tartışmaları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
6 | Arkhe tartışmaları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
7 | Değişme problemi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değişme problemi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
10 | Platon | Anlatma ve tartışma yöntemi |
11 | Platon | Anlatma ve tartışma yöntemi |
12 | Platon | Anlatma ve tartışma yöntemi |
13 | Aristoteles | Anlatma ve tartışma yöntemi |
14 | Aristoteles | Anlatma ve tartışma yöntemi |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet Cevizci, Metafiziğe Giriş, Paradigma Yayınevi, İstanbul, 2004 | |
2 | Aristoteles-Metafizik (Çev.Ahmet Arslan),Sosyal yayınlar, İstanbul, 2006. | |
3 | A. Kadir Çüçen & Melek Zeynep Esenyel & Adnan Esenyel. Varlık Felsefesi, Ezgi Kitabevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 167 |