|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OYA ESRA BEKTAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye Aristoteles'in felsefesinin genel özelliklerini tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Platon felsefesinin genel karakterini tanır. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Platon'un varlık kuramını tanır. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Platon'un önceki metafizik kuramlara ilişkin eleştirilerini kavrar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Platon'un bilgi kuramının genel özelliklerini tanır. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Platon'un etik ve siyaset ile ilgili düşüncelerini bilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Platon’un metafiziği, epistemolojisi ve siyaset anlayışına ilişkin metinlerin çözümlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Aristoteles felsefesinin genel özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
2 | Aristoteles 'in metafiziği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
3 | Aristoteles 'in metafiziği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
4 | Aristoteles 'in mantığı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
5 | Aristoteles 'in mantığı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
6 | Aristoteles'in biyolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
7 | Aristoteles'in psikolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aristoteles'in ruh kuramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
10 | Aristoteles'in etiği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
11 | Aristoteles'in etiği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
12 | Aristoteles'in siyaset kuramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
13 | Aristoteles'in siyaset kuramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
14 | Aristoteles'in sanat kuramı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ross, D. (2001). Aristoteles, çev. Arslan, A., İstanbul: Kabalcı. | |
2 | Aristoteles (1996). Metafizik, çev. Arslan, A., İstanbul: Sosyal. | |
3 | Aristoteles (1983). Politika, çev. Tuncay, M., İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
4 | Aristoteles (1990). De Anima-Ruh Üzerine, çev. Gürbüz, C., İstanbul: Ara. | |
5 | Aristoteles (1993). Nikomakhos’a Etik, çev. Babür, S., Ankara: Dost Kitabevi. | |
6 | Aristoteles (1990). Oluş ve Bozuluş Üzerine, çev. Gürbüz, C., İstanbul: Ara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 164 |