|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye birinci düzey ve kaplamsal nicelemeli mantığın kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak, nicelemeli önermelerin anlam yapılarını çözümleme yöntemlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nicelemeli mantığın ifade imkanlarını kavrar. |
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Nicelemeli mantığın temel çözümleme araçlarını kullanabilir. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Nicelemeli mantığın anlambilim kuramının unsurlarını ayırt edebilir. |
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Varlık yükü sorusunun önemini kavrar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Batı yazınlarında “klasik” olarak bilinen (yani birinci düzey ve kaplamsal) mantığın niceleme kuramının incelenmesi. Çözümleyici çizelge yöntemiyle semantik statülerin ve geçerliliğin denetimi; doğal dilin nicelemeli önermelerinden/önermelerine tercümeler; niceleme düzeni/sırası ve niceleyicilerin kapsamı ile ilgili sorunların ve varlık yükü sorununun tanıtılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nicelemeli mantığın tarihi | Anlatma Yöntemi |
2 | Nicelemeli mantığın temel araçları | Anlatma Yöntemi |
3 | Nicelemeli mantığın temel araçları | Anlatma Yöntemi |
4 | Örnekleme sırası | Anlatma Yöntemi |
5 | Örnekleme sırası | Anlatma Yöntemi |
6 | Çizelge yöntemiyle semantik statü belirlenimi | Anlatma Yöntemi |
7 | Çizelge yöntemiyle geçerlilik denetimi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sıradan dilden/dile tercümeler | Anlatma Yöntemi |
10 | Sıradan dilden/dile tercümeler | Anlatma Yöntemi |
11 | Konuşma evrenleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Konuşma evrenleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Varlık yükü sorusu | Anlatma Yöntemi |
14 | Teoremler | Anlatma Yöntemi |
15 | Teoremler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Grünberg, T. (2000). Sembolik Mantık El Kitabı, 1. Cilt: Temel Mantık, Ankara: METU Press. | |
2 | Özlem, D. (2011) Mantık. İstanbul: Notos. | |
3 | Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık, Ankara: Art. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 15 | 75 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |