Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 210 - FELSEFE

Kodu: FLS 210 Adı: HERMENEUTİK Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere Hermeneutiğin temel problemlerini tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hermeneutik problemlerini tanır PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hermeneutikin öncülerinin görüşlerini açıklar PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı hermeneutik anlayışlarını analiz eder PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hermeneutiğin felsefe tarihi içindeki yeri, temsilcileri ve bunların görüşleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hermeneutiğin tanımı ve kapsamı •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Hermeneutiğin tanımı ve kapsamı •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 Hermeneutiğin tarihi ve mitolojik kökeni •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
4 Schleiermacher'in hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Schleiermacher'in hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
6 Dilthey'ın hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
7 Dilthey'ın hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Heidegger'in hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
10 Heidegger'in hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
11 Gadamer'in hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
12 Gadamer'in hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
13 Ricoeur'ün hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
14 Ricoeur'ün hermeneutiği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
15 Postmodern hermeneutik •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Richard Palmer, Hermenötik, Çev. İbrahim Görener, Düşün Yayıncılık, 2016
2 Doğan Özlem, Hermeneutik Üzerine Dersler-I, Notos Kitap, 2012
3 Doğan Özlem, Hermeneutik Üzerine Dersler-II, Notos Kitap, 2013
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150