|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Anadolu düşünsel kültürünün önemli şahsiyetlerinin düşüncelerini incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu düşünsel kültürünün temel özelliklerini fark eder. |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anadolu bilgelerinin düşüncelerini analiz eder. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Anadolu bilgelerinin görüşlerini evrensel felsefe kültürü ile sentezler |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mevlana, Hacı Bektaş Veli, Yunus Emre, Ahi Evran | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Anadolu kültürünün temel özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | Anadolu düşünsel mirasının özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | Mevlana | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | Mevlana | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Yunus Emre | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Yunus Emre | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Hacı Bektaş Veli | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hacı Bektaş Veli | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | Hacı Bektaş Veli | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Ahi Evran | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
12 | Ahi Evran | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Metin okuma | •Kitap Eleştirisi |
14 | Metin okuma | •Kitap Eleştirisi |
15 | Metin okuma | •Kitap Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mevlana, Mesnevi I-II, Akçağ Yayınları, 2004 | |
2 | Hacı Bektaş Veli, Makalat, Diyanet Vakfı Yayınları, 2007 | |
3 | Yunus Emre, Risalaetü’n Nushiyye, Gazi Kitabevi, 2012 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |