Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 301 - FELSEFE

Kodu: FLS 301 Adı: AHLAK FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ABDURRAHİM YALÇIN (a.yalcin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ahlak Felsefesi ile ilgili temel sorun ve kavramların öğretilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ahlak felsefesinin temel kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ahlak kuramlarını açıklayabilir. PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kavram olarak etik, Platon, Aristoteles, Hume, Kant, Bentham ve Mill.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ahlak Felsefesine Giriş Anlatma ve tartışma yöntemi
2 Ahlak kavramının tanımı Anlatma ve tartışma yöntemi
3 Etiğin Problemleri ve Temel kavramları Anlatma ve tartışma yöntemi
4 Etik Üzerine Temel Yaklaşımlar Anlatma ve tartışma yöntemi
5 Ahlak Felsefesinin Temel Soruları Anlatma ve tartışma yöntemi
6 Değer ve olgu, değerlerin özellikleri Anlatma ve tartışma yöntemi
7 Mutlulukçuluk ve hazcılık Anlatma ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Sokrates, Kinikler, Platon, Aristoteles Anlatma ve tartışma yöntemi
10 Kant ve ödev ahlakı Anlatma ve tartışma yöntemi
11 Kant ve ödev ahlakı Anlatma ve tartışma yöntemi
12 Mill ve Bentham'ın faydacılığı Anlatma ve tartışma yöntemi
13 Nietzcshe ve Sartre’ın Ahlak Felsefesi Anlatma ve tartışma yöntemi
14 Postmodern Etik Anlatma ve tartışma yöntemi
15 Genel değerlendirme Anlatma ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cevizci, A. (2008). Etiğe Giriş,İstanbul: Paradigma.
2 • Kuçuradi, İ. (1999). Etik, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları.
3 • MacIntyre, A. (2001). Ethik’in Kısa Tarihi, çev. Hünler, H. ve Hünler, S. Z., İstanbul: Paradigma.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 108