|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDURRAHİM YALÇIN (a.yalcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ahlak Felsefesi ile ilgili temel sorun ve kavramların öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ahlak felsefesinin temel kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ahlak kuramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavram olarak etik, Platon, Aristoteles, Hume, Kant, Bentham ve Mill. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ahlak Felsefesine Giriş | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | Ahlak kavramının tanımı | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | Etiğin Problemleri ve Temel kavramları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
4 | Etik Üzerine Temel Yaklaşımlar | Anlatma ve tartışma yöntemi |
5 | Ahlak Felsefesinin Temel Soruları | Anlatma ve tartışma yöntemi |
6 | Değer ve olgu, değerlerin özellikleri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
7 | Mutlulukçuluk ve hazcılık | Anlatma ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sokrates, Kinikler, Platon, Aristoteles | Anlatma ve tartışma yöntemi |
10 | Kant ve ödev ahlakı | Anlatma ve tartışma yöntemi |
11 | Kant ve ödev ahlakı | Anlatma ve tartışma yöntemi |
12 | Mill ve Bentham'ın faydacılığı | Anlatma ve tartışma yöntemi |
13 | Nietzcshe ve Sartre’ın Ahlak Felsefesi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
14 | Postmodern Etik | Anlatma ve tartışma yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cevizci, A. (2008). Etiğe Giriş,İstanbul: Paradigma. | |
2 | • Kuçuradi, İ. (1999). Etik, Ankara: Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. | |
3 | • MacIntyre, A. (2001). Ethik’in Kısa Tarihi, çev. Hünler, H. ve Hünler, S. Z., İstanbul: Paradigma. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 108 |