Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 307 - FELSEFE

Kodu: FLS 307 Adı: TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Türk düşüncesinin genel karakterini önemli temsilcileriyle birlikte tanıtmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Düşünce tarihi içerisinde Türk düşüncesinin yerini tayin eder PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk düşüncesinin dönemleri ve problemlerini tanıyabilir PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türk filozoflarının görüşlerini kavrayabilir PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk düşüncesinin ana hatları, tarihsel gelişimi, temsilcileri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kuramsal Giriş •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Türk düşüncesinin kapsamı ve problemleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 İslam Öncesi Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
4 Erken İslami Dönem Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Selçuklu Dönemi Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
6 Erken ve Klasik Osmanlı Döneminde Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
7 Geç Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Tanzimat Dönemi Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
10 Meşrutiyet Dönemi Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
11 Meşrutiyet Dönemi Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
12 Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
13 Çağdaş Dönem Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
14 Çağdaş Dönem Türk Düşüncesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
15 Genel değerlendirme •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hüseyin Gazi Topdemir, Türk Düşünce Tarihi, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 2014
2 Tanıl Bora, Cereyanlar, İletişim Yayınları, İstanbul 2017.
3 Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkür Tarihi, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2018.
4 Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 112