|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT KILIÇ (muratkilic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Türk düşüncesinin genel karakterini önemli temsilcileriyle birlikte tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Düşünce tarihi içerisinde Türk düşüncesinin yerini tayin eder |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk düşüncesinin dönemleri ve problemlerini tanıyabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk filozoflarının görüşlerini kavrayabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk düşüncesinin ana hatları, tarihsel gelişimi, temsilcileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kuramsal Giriş | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | Türk düşüncesinin kapsamı ve problemleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | İslam Öncesi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | Erken İslami Dönem Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Selçuklu Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Erken ve Klasik Osmanlı Döneminde Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Geç Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tanzimat Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | Meşrutiyet Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Meşrutiyet Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
12 | Erken Cumhuriyet Dönemi Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Çağdaş Dönem Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
14 | Çağdaş Dönem Türk Düşüncesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hüseyin Gazi Topdemir, Türk Düşünce Tarihi, Atatürk Kültür Merkezi Yayınları, 2014 | |
2 | Tanıl Bora, Cereyanlar, İletişim Yayınları, İstanbul 2017. | |
3 | Hilmi Ziya Ülken, Türk Tefekkür Tarihi, Yapı Kredi Yay., İstanbul 2018. | |
4 | Hilmi Ziya Ülken, Türkiye'de Çağdaş Düşünce Tarihi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |