|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ARMAN BESLER (armanbesler@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çağdaş epistemolojinin sorun ve tartışmalarının tanıtılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çağdaş epistemolojinin temel kavram ve sorunlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Epistemolojideki güncel tartışmaları takip edebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Temel epistemolojik sorunlara çözüm önerileri getirebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Özellikle önermesel bilgi kavramından yola çıkarak, gerekçelendirme, gerekçelendirmenin yapısı, bilginin oluşum süreçleri gibi kavramlar ve bilgi, gerekçelendirme, doğruluk kuramları ile ilgili çağdaş tartışmaların incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Epistemolojiye genel bir bakış. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 2 | Önermesel bilginin tanımı, üç unsurlu bilgi anlayışı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 3 | Üç unsurlu biligi anlayışına getirilen eleştiriler: Gettier problemi | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 4 | Başlıca gerekçelendirme kuramları. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 5 | Zeminselcilik ve sorunları | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 6 | Bağdaşımcılık ve sorunları | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 7 | İçselcilik ve dışsalcılık | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Duyu deneyimlerinin gerekçelendirmedeki rolü. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 10 | Doğruluk nedir? Mütekabiliyet kuramı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 11 | Bağdaşımcı doğruluk kuramı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 12 | Fazlalık kuramı. | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 13 | Quine ve doğallaştırılmış epistemoloji | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 14 | Quine ve doğallaştırılmış epistemoloji | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma ve tartışma yöntemi. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Başdemir, H. Y. (2011).Epistemoloji: Temel Metinler, Köln, Almanya: Hititkitap. | |
| 2 | • Çüçen, A. K. (2001). Bilgi Felsefesi, Bursa: Afa. | |
| 3 | • Steup, W. (1996).An Inroduction to Contemporary Epistemology, New Jersey: Prentice Hall. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 3 | 3 | 9 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 3 | 3 | 9 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 145 | ||