|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin 19. yüzyıl filozoflarını tanımalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hegel’in felsefe tarihindeki yerini tanımlar |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Alman idealizmiin genel özelliklerini bilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kant'ın düşünsel dönüşümdeki yerini anlar. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
19.yy’da yaşamış olan filozoflar, bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Aydınlanma döneminin genel özellikleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
2 | Fichte | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
3 | Schelling | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
4 | Hegel: Hayatı ve Eserleri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
5 | Hegel: Mutlak Geist | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
6 | Hegel: Köle Efendi Diyalektiği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
7 | Nietzsche: Decedance , sonsuz döngü | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nietzsche: Güç istenci , ahlak görüşü | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
10 | Nietzsche: Özgürlük ve sanat | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
11 | Schopenhauer | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
12 | Feuerbach ve Marx | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
13 | James Mill | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
14 | Comte | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi •Soru Cevap |
15 | William James | •Tartışma Yöntemi •Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Henry David Aiken, İdeoloji Çağı 19. Yüzyıl Filozofları, Çev. Ayşen Tekşen, Payel Yayınları, 2015 | |
2 | Frederick Copleston, Alman İdealizmi, Çev. Aziz Yardımlı, İdea Yayınevi, 2011 | |
3 | Ali Taşkın & Metin Becermen, Felsefe Tarihi 2-Rönesans, Yeniçağ ve XIX. Yüzyıl Felsefesi Tarihi, Sentez Yayıncılık, 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |