|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FELSEFE | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN (cumityazgan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, eğitim ve diğer sosyal kurumlar arasındaki ilişkiyi çözümlemektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitim sosyolojisinin toplumsal kurumlar arasındaki yerini bilir |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eğitimin toplumsal işlevlerini belirler |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Eğitimin toplumsal değişme üzerindeki etkilerini belirler |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Makro ve mikro bağlamda eğitim sosyolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 2 | Eğitim ve Eğitime ait kavramlar | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 3 | Eğitim sosyolojisinin araştırma alanları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 4 | Sosyal bir olgu olarak eğitim | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 5 | Eğitimin sosyo-ekonomik ve kültürel fonksiyonları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 6 | Eğitimde fırsat eşitliği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 7 | Sosyalleşmede eğitimin önemi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Mikro bağlamda eğitim sosyolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 10 | Ailede eğitimin önemi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 11 | Okulda eğitimin önemi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 12 | Öğretmen öğrenci ilişkileri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 13 | Eğitimin sosyal fonksiyonları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 14 | Eğitimin sosyal fonksiyonları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 15 | Eğitimin sosyal değişmedeki rolü | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İsmail Doğan, Eğitim Sosyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012 | |
| 2 | Çağatay Özdemir (Editör), Eğitim Soyolojisi, Pegem Akademi, 2014 | |
| 3 | M. Devrim Topses, Eğitim Sosyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 164 | ||