Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 306 - FELSEFE

Kodu: FLS 306 Adı: EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN (cumityazgan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim ve diğer sosyal kurumlar arasındaki ilişkiyi çözümlemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim sosyolojisinin toplumsal kurumlar arasındaki yerini bilir PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eğitimin toplumsal işlevlerini belirler PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eğitimin toplumsal değişme üzerindeki etkilerini belirler PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme.
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim ve toplum ilişkisi, eğitim ve sosyalleşme ilişkisi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Makro ve mikro bağlamda eğitim sosyolojisi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Eğitim ve Eğitime ait kavramlar •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 Eğitim sosyolojisinin araştırma alanları •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
4 Sosyal bir olgu olarak eğitim •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Eğitimin sosyo-ekonomik ve kültürel fonksiyonları •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
6 Eğitimde fırsat eşitliği •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
7 Sosyalleşmede eğitimin önemi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Mikro bağlamda eğitim sosyolojisi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
10 Ailede eğitimin önemi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
11 Okulda eğitimin önemi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
12 Öğretmen öğrenci ilişkileri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
13 Eğitimin sosyal fonksiyonları •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
14 Eğitimin sosyal fonksiyonları •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
15 Eğitimin sosyal değişmedeki rolü •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 İsmail Doğan, Eğitim Sosyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2012
2 Çağatay Özdemir (Editör), Eğitim Soyolojisi, Pegem Akademi, 2014
3 M. Devrim Topses, Eğitim Sosyolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, 2014
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 164