|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FARUK MANAV (farukmanav@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Cumhuriyet dönemi Türk düşüncesini tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye'de felsefe çalışmalarının tarihini kavrayabilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'deki önemli felsefi akımları analiz edebilir |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'de felsefenin gelişimini değerlendirebilir |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'de felsefenin gelişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türkiye'de felsefeye genel bakış | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | İdealizm, Pragmatizm, Spiritüalizm, Enerjetizm, Bergsonizm | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | İdealizm, Pragmatizm, Spiritüalizm, Enerjetizm, Bergsonizm | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | İdealizm, Pragmatizm, Spiritüalizm, Enerjetizm, Bergsonizm | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Türkiye'de felsefe çalışmaları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Türkiye'de felsefe çalışmaları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Bazı yayın organları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hilmi Ziya Ülken | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | Hilmi Ziya Ülken | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
12 | Nurettin Topçu | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Takiyettin Mengüşoğlu | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
14 | Nermi Uygur | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
15 | Değerlendirme | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Levent Bayraktar, Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Felsefe, Aktif Düşünce Yayınları, 2016 | |
2 | Rahmi Karakuş, Felsefe Serüvenimiz, Aktif Düşünce Yayıncılık, 2015 | |
3 | M. Coşkun Değirmencioğlu, Çağdaş Türk Düşüncesinden Tanıklıklar, Aktif Düşünce Yayıncılık, 2015 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |