|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toplumların vazgeçilmez unsuru olan toplumsal kurumları tanıtmak, işleyiş ve önemleri hakkında genel bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kurum kavramını açıklayabilir; kurumun ontolojisiyle ilgili temel soruları ifade edebilir. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-8 Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kurumlarla ilgili klasik ve modern sosyolojik tartışmaları açıklayabilir. |
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kurumlar Sosyolojisinin konusu ve önemi hakkında bilgiler verilecektir. Aile, eğitim, ekonomi, din, siyaset gibi temel toplumsal kurumlar anlatılacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kurumlar Sosyolojisi hakkında genel bilgiler ve kaynak tanıtımı | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | Kurumlar Sosyolojisinin konusu, önemi ve sosyoloji disiplini arasındaki yeri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | Temel ve yardımcı kurumlar | Anlatma ve tartışma yöntemi |
4 | Temel kurumlardan aile | Anlatma ve tartışma yöntemi |
5 | Evlenme- boşanma | Anlatma ve tartışma yöntem |
6 | Temel kurumlardan eğitim | Anlatma ve tartışma yöntemi |
7 | Örnekler ile Eğitim kurumlarına devam | Anlatma ve tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel kurumlardan din | Anlatma ve tartışma yöntemi |
10 | Din devlet ilişkisi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
11 | Temel kurumlardan ekonomi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
12 | Ekonomik gelişme ve çözülmelerin topluma yansıması | Anlatma ve tartışma yöntemi |
13 | Temel kurumlardan siyaset | Anlatma ve tartışma yöntemi |
14 | Yönetime katılma ve Yönetim çeşitleri | Anlatma ve tartışma yöntemi |
15 | Temel kurumlardan boş zaman değerlendirmesi | Anlatma ve tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bal, H. (2020). Kurumlar Sosyolojisi. Bursa: Sentez. | |
2 | Douglas, M. (2016). Kurumlar Nasıl Düşünür? Çev. Merve Özcaner. İstanbul: İthaki. | |
3 | Mustafa Aydın (2015). Kurumlar Sosyolojisi, İstanbul: Açılım Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 12 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 155 |