Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 211 - FELSEFE

Kodu: FLS 211 Adı: FELSEFE METİNLERİ 1 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, felsefe metinlerini okumak ve tartışmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Felsefi metin çözümlemesi yapar PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-2 Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Filozofların yöntemlerini tespit eder PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
PÇ-15 Bilim okumalarında karşılaşılan sorunların felsefi-mantıki yönlerini ayırt edebilme, ilgili mümkün çözümlerin felsefe yazınındaki yerlerini tespit edebilme.
DÖÇ-3 Metinlerden filozofların düşünceleirni belirler PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-13 Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Platon, Aristoteles, Descartes, Locke, Kant, Russell, Husserl.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygulanacak yöntemin tanıtılması •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Bir eserin seçilmesi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 Eserin okunmaya başlanması •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
4 Tartışmalara giriş •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Okuma-tartışma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
6 Okuma-tartışma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
7 Okuma-tartışma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Yeni bir metin seçimi •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
10 Okuma-tartışma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
11 Okuma-tartışma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
12 Okuma-tartışma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
13 Okuma-tartışma-yazma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
14 Okuma-tartışma-yazma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
15 Okuma-tartışma-yazma •Makale Eleştirisi •Kitap Eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Platon, Diyaloglar, (Çev. Teoman Aktürel), Remzi Kitabevi, 2016.
2 Aristoteles, Kategoriler, Çev. Saffet Babür, İmge Kitabevi, 2016
3 Aristoteles, Metafizik, Çev. Gurur Sev, Pinhan Yayıncılık, 2016
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150