|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FELSEFE | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
OYA ESRA BEKTAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, 21.yy’ın felsefi düşünme biçimini okullar, metinler ve problemler bağlamında tartışmaya açmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 21. yüzyıl felsefesinin genel karakterini açıklar |
PÇ-6 Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. PÇ-7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 21. yy filozoflarının görüşlerini tanır |
PÇ-5 İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 21. yüzyıl felsefesine özgü metinleri çözümler. |
PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste 21. yüzyılın düşünce geleneği Frankfurt Okulu, postmodernizm ve postyapısalcılık gibi felsefi akımlar üzerinden değerlendirilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Frankfurt Okulu | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
2 | Walter Benjamin: Estetitiğin Bağlamları | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
3 | Adorno ve Horkheimer: Aydınlanma'nın Diyalektiği | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
4 | Maurice Merleau-Ponty: Algının Fenomenolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
5 | Maurice Merleau-Ponty: Algının Fenomenolojisi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
6 | Paul Ricouer: Bellek, Anlatı ve Kimlik | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
7 | Jacques Lacan: Dİl, Simgesellik ve Bilinçdışı | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Postmodernizm ve Modernite Eleştirileri | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
10 | François Lyotard ve Postmodern Durum | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
11 | Emmanuel Levinas: Ötekinin Yüzü ve Sorumluluk | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
12 | Jacques Derrida: Yapısöküm | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
13 | Derrida: Platon'un Eczanesi | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
14 | Michel Foucault ve Postyapısalcılık | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
15 | Michel Foucault: Biyopolitika | •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bedia Akarsu, Çağdaş Felsefe, İnkılap, 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale ve powerpoint sunular |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 5 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |