Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / FLS 415 - FELSEFE

Kodu: FLS 415 Adı: EDEBİYAT VE FELSEFE Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü FELSEFE
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OYA ESRA BEKTAŞ (oyaesrabektas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-9 Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-3 Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar PÇ-1 Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme.
PÇ-4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme.
PÇ-14 Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel giriş •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
2 Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
3 Felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
4 Edebiyat metninin özellikleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
5 Edebiyat metninin özellikleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
6 Felsefe metinlerinin özellikleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
7 Felsefe metinlerinin özellikleri •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Metin analizi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
10 Metin analizi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
11 Metin analizi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
12 Metin analizi •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
13 Metin analizi •Anlatma Yöntemi •Tartışma Yöntemi
14 Metin analizi •Anlatma Yöntemi •Tartışma Yöntemi
15 Genel değerlendirme •Tartışma Yöntemi •Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mustafa Günay ve Ali Osman Gündoğan (Ed.), Felsefe ve Edebiyat, Çizgi Kitabevi Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 5 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 5 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150