|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET KORKMAZ (ahmetkorkmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL SÜRMELİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-13 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Milli mücadele süreci hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-13 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. |
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme
PÇ-13 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. PÇ-14 Sanatsal, kültürel ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Milli mücadele sürecini tartışabilir. |
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme
PÇ-13 Türkiye ve Dünya tarihinin yanısıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. PÇ-14 Sanatsal, kültürel ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları | Anlatım ve Tartışma |
2 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) | Anlatım ve Tartışma |
3 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) | Anlatım ve Tartışma |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | Anlatım ve Tartışma |
5 | Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketle | Anlatım ve Tartışma |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) | Anlatım ve Tartışma |
7 | Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş | Anlatım ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Anlatım ve Tartışma |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | Anlatım ve Tartışma |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | Anlatım ve Tartışma |
12 | Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) | Anlatım ve Tartışma |
13 | Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması | Anlatım ve Tartışma |
14 | TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler | Anlatım ve Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım ve Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk İnkılabı Osmanlı'dan Günümüze ( Öğr. Gör. Dr. Ali ÇAKIRBAŞ, Öğr. Gör. Ahmet KORKMAZ, Öğr. Gör. Fatih ABANOZ, Öğr. Gör. Enes ÖZ, Detay Yayınları, Ankara, 2018 ) | |
2 | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi. (Prof.Dr. İlyas GÖKHAN, Prof.Dr. Mehmet KÖÇER, Dr.Öğr.Üye Haşim ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üye Barış ÇİFTÇİ, Dr.Öğr.Üye Abdullah ÖZDAĞ, Dr.Öğr.Gör. Ali ÇAKIRBAŞ, Öğr.Gör. Ahmet KORKMAZ ) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Haritalar, CD/DVD, Bilgisayar, Projection |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 11 | 11 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |