|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM KARATAŞ (meltemkaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin sonunda öğrencilerin kendilerini ingilizce olarak ifade edebilmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizce Gramer kuralları içerisinde cümle kurabilir. |
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme
PÇ-15 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler günlük yaşam ile ilgili cümleler ve paragraf yazabilir. |
PÇ-15 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Herhangi bir konuda gramer kurallarını kullanarak yazı yazabilir |
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme
PÇ-15 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Günlük konuşma ifadelerini kullanarak kendini ve başkalarını tanıtabilir. |
PÇ-15 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az. Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanır. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | İşiyle ilgili İngilizce metin, gazete, kitap ve dergilerde makaleler okuyabilir. |
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler günlük yaşamla ilgili cümle kurup, ingilizce grammer kurallarını kullanarak yazı yazabilecekler ve konuşabilecekler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Günlük aktiviteler, programlar ve sıklık zarfları. Geniş Zaman | Anlatma ve konuşma |
2 | İnsanlar ve meslekler, Resimlerle hikaye anlatma | Anlatma ve konuşma |
3 | Yer-yön bildirme, Emir cümleleri | İkili çalışma |
4 | Hava durumu, Planlar. | Anlatma ve konuşma |
5 | Şimdiki Zaman. Yer bildiren edatlar | Grup çalışması |
6 | Şimdiki Zaman. Zarflar | Anlatma ve konuşma |
7 | Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman ayrımı. | Drama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şimdiki Zaman ve Geniş Zaman ayrımı. | Anlatma ve konuşma |
10 | Geçmiş Zamanda "Olmak" fiili. Geçmiş Zaman. | İkili çalışma |
11 | Geçmiş zamanda düzenli ve düzensiz fiiller, Boş zaman etkinlikleri | Anlatma ve konuşma |
12 | Fiziksel tanımlama: Sıfatlar. Hastalıklar karşısında tavsiyeler. | Grup çalışması |
13 | Gelecekle ilgili planlar, Ulaşım araçları Sosyal ifadeler | Anlatma ve konuşma |
14 | Yetenekler: Can / Can't Too + Adjective Ricalar: Could you please... V1 | Drama |
15 | Kısa otobiyografi yazma, Genel tekrar | Anlatma ve konuşma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soars, L., Soars, J., & Hancock, P. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
New Headway ders kitabı ve çalışma kitabı, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |