Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / UTL203 - ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK

Kodu: UTL203 Adı: PAZARLAMA İLKELERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA ÜNSALAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama kavramını açıklayabilirler. PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama ve çevre ilişkisini analiz edebilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Pazarlama stratejilerini açıklayabilirler. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre stratejik planlama, pazar bölümlendirme, ürün fiyat, tutundurma ve dağıtım kararları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Kavramı ve Pazarlamanın Temelleri Anlatım, soru ve cevap
2 Pazar ve Pazarlama Çevresi Anlatım, soru ve cevap
3 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Anlatım, soru ve cevap
4 Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatım, soru ve cevap
5 Tüketici Pazarları Anlatım, soru ve cevap
6 Endüstriyel Pazarlar Anlatım, soru ve cevap
7 Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Anlatım, soru ve cevap
8 Ara Sınav
9 Ürün Stratejileri Anlatım, soru ve cevap
10 Fiyat Stratejileri Anlatım, soru ve cevap
11 Tutundurma Stratejileri Anlatım, soru ve cevap
12 Dağıtım Stratejileri Anlatım, soru ve cevap
13 Hizmet Pazarlaması Anlatım, soru ve cevap
14 Marka Yönetimi Anlatım, soru ve cevap
15 Dijital Pazarlama Anlatım, soru ve cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altunışık, R., Özdemir Ş. ve Torlak Ö. (2014) Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 114