Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / UTL202 - ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK

Kodu: UTL202 Adı: PAZARLAMA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama yönetimi ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama stratejilerini açıklayabilirler. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama ve çevre ilişkisini açıklayabilirler. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Stratejik planlama sürecini açıklayabilirler. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Hedef pazar seçim stratejilerini açıklayabilirler. PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, pazarlama yaklaşımları, çevre, stratejik planlama, pazarlama stratejileri, organizasyon ve denetim.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama kavram ve yaklaşımları Anlatım, soru ve cevap
2 Pazarlama yaklaşımlarının karşılaştırılması Anlatım, soru ve cevap
3 Pazarlama çevresi: makro ve mikro Anlatım, soru ve cevap
4 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi Anlatım, soru ve cevap
5 Fırsatlar ve tehditler Anlatım, soru ve cevap
6 Stratejik planlama Anlatım, soru ve cevap
7 Fonksiyonel planlama Anlatım, soru ve cevap
8 Ara Sınav
9 Ürün kavramı ve sınıflaması Anlatım, soru ve cevap
10 Mamül hayat seyri ve ürün kararları Anlatım, soru ve cevap
11 Fiyatlandırma yöntemleri Anlatım, soru ve cevap
12 Tutundurma karması ve önemi Anlatım, soru ve cevap
13 Reklam, kişisel satış, halkla ilişkiler, satış geliştirme Anlatım, soru ve cevap
14 Dağıtım kalallarının önemi, doğrudan ve dolaylı dağıtım Anlatım, soru ve cevap
15 Örgütlenme ve denetim Anlatım, soru ve cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Pazarlama Yönetimi, Ahmet Hamdi İSLAMOĞLU, Beta Yayınevi, 2008, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 128