| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Tüketici davranışlarının pazarlama strtejilerine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Tüketici davranış modellerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Satın alma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| .Pazarlamada tüketici davranışlarının önemi, tüketici davranışları genel modeli, tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiler, psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler satınalma karar süreci.
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tüketici davranışları ve pazarlamada tüketici davranışlarının önemi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 2 |
Tüketici davranışları genel modeli |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 3 |
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 4 |
Öğrenme |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 5 |
Motivasyon |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 6 |
Algılama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 7 |
Tutumlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Gruplar ve danışma grupları |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 10 |
Aile |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 11 |
Sosyal sınıflar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 12 |
Kültür |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 13 |
Kişisel faktörler |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 14 |
Satınalam karar süreci |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 15 |
Mağaza tercihleri ve imajı |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
• Consumer Behaviour, Michael R. SOLOMON, 7. Edition, Prentice Hall, 2007. |
| 2 |
• Tüketici Davranışı, Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ, Media Cat, İstanbul, 2002 |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı |