Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / UTL323 - ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK

Kodu: UTL323 Adı: TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin tüketici davranışları ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tüketici davranışlarının pazarlama strtejilerine etkisini açıklayabilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tüketici davranış modellerini açıklayabilir. PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Satın alma karar sürecini açıklayabilir. PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
.Pazarlamada tüketici davranışlarının önemi, tüketici davranışları genel modeli, tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiler, psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler satınalma karar süreci.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici davranışları ve pazarlamada tüketici davranışlarının önemi Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Tüketici davranışları genel modeli Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Öğrenme Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Motivasyon Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Algılama Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Tutumlar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Gruplar ve danışma grupları Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Aile Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Sosyal sınıflar Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Kültür Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Kişisel faktörler Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Satınalam karar süreci Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Mağaza tercihleri ve imajı Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Consumer Behaviour, Michael R. SOLOMON, 7. Edition, Prentice Hall, 2007.
2 • Tüketici Davranışı, Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ, Media Cat, İstanbul, 2002
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 128