Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Tüketici davranışlarının pazarlama strtejilerine etkisini açıklayabilir. |
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Tüketici davranış modellerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Satın alma karar sürecini açıklayabilir. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri açıklayabilir. |
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
.Pazarlamada tüketici davranışlarının önemi, tüketici davranışları genel modeli, tüketici davranışları ve pazarlama stratejileri arasındaki ilişkiler, psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler satınalma karar süreci.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tüketici davranışları ve pazarlamada tüketici davranışlarının önemi |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
2 |
Tüketici davranışları genel modeli |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
3 |
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: psikolojik, sosyal ve kişisel |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
4 |
Öğrenme |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
5 |
Motivasyon |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
6 |
Algılama |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
7 |
Tutumlar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Gruplar ve danışma grupları |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
10 |
Aile |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
11 |
Sosyal sınıflar |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
12 |
Kültür |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
13 |
Kişisel faktörler |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
14 |
Satınalam karar süreci |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
15 |
Mağaza tercihleri ve imajı |
Anlatma, soru-cevap ve tartışma yöntemi
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
• Consumer Behaviour, Michael R. SOLOMON, 7. Edition, Prentice Hall, 2007. |
2 |
• Tüketici Davranışı, Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ, Media Cat, İstanbul, 2002 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı, Notlar, Projeksiyon Cihazı |