|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin akademik anlamda okuma ve konuşma becerilerini geliştirmektir.Bu becerilerin yanında yazma, kelime bilgisi ve dilbilgisi açısından da öğrencilerin gelişim göstermesini ve bu bilgileri akademik ve günlük yaşamlarında uygulayabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Günlük yaşamda kendini ifade edebilir |
PÇ-4 İnsan ilişkileri, örgütsel davranış ve iletişim konusunda etkin olma
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı yaklaşımlar ve düşünceleri karşılaştırabilir |
PÇ-12 Farklı disiplinlerle uyumlu çalışabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kelime ve gramer bilgisini geliştirebilir. |
PÇ-9 Uluslararası ticari organizasyonlar ile iletişim kurabilme
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sevilen bir isim hakkında bilgi verme, iyi bir iş nasıl olmalıdır konusunda tartışma, kültürün bir yer üzerindeki etkileri üzerine konuşma, pozitif düşüncenin yararları, tatilin gerekliliği, bir insanı en çok ne güldürür, ne tür müziğin insanı nasıl etkilediği üzerine konuşma ve okuma, dürüstlük, çocuklar ve yetişkinler arasındaki farklar, korku nedir üzerine konuşma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dünya çapındaki isimler | Okuma, konuşma |
2 | Bir isim hakkında bilgi verme | Okuma, konuşma |
3 | Sizin için doğru iş nedir | Okuma, konuşma |
4 | İş hayatı | Okuma, konuşma |
5 | Bir şehirdeki yaşam | Okuma, konuşma |
6 | Göçmen hikayeleri | Okuma, konuşma |
7 | Pozitif düşüncenin gücü | Okuma, konuşma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kayıp At | Okuma, konuşma |
10 | Çalışan birinin tatile ayrılması | Okuma, konuşma |
11 | Okul tatili | Okuma, konuşma |
12 | İnsanların söyledikleri yalanlar | Okuma, konuşma |
13 | Dürüstlük | Okuma, konuşma |
14 | Yetişkin nedir | Okuma, konuşma |
15 | Korkularımıza güvenebilir miyiz? | Okuma, konuşma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sarah Lynn, Lawrence R. Lawson, Q Skills for Success - Reading and Writing, Oxford: Oxford University Press, Incorporated, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, bilgisayar, tahta, gazete, dergi ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |