Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklayabilir. |
PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Hizmet pazarlaması karmasını analiz edebilir ve oluşturabilir. |
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik öneriler sunabilir. |
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Hizmet sektörüne özgü ana ilkeler, kavramlar ve pazarlama
stratejileri ders kapsamında tanıtılacaktır. Hizmet süreci ve
sağlanması, müşteri sadakati, fiyatlama, iletişim çeşitli hizmet endüstrilerinde incelenecektir. Pazarlamada ele alınan 4P, hizmet
sektöründe 7P’ye genişletilecek, bireysel ve grup çalışmalarıyla da
hizmet pazarlamasının anlaşılması sağlanacaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi. |
Anlatma ve tartışma |
2 |
Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması. |
Anlatma ve tartışma |
3 |
Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları |
Anlatma ve tartışma |
4 |
Hizmet pazarlamasında ürün |
Anlatma ve tartışma |
5 |
Hizmet pazarlamasında dağıtım |
Anlatma ve tartışma |
6 |
Hizmet pazarlamasında fiyat. |
Anlatma ve tartışma |
7 |
Hizmet pazarlamasında tutundurma |
Anlatma ve tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Hizmet sektöründe reklam,satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama. |
Anlatma ve tartışma |
10 |
Hizmet pazarlaması ve personel |
Anlatma ve tartışma |
11 |
Hizmet ve müşteri |
Anlatma ve tartışma |
12 |
Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar |
Anlatma ve tartışma |
13 |
Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite yönetimi |
Anlatma ve tartışma |
14 |
Hizmet kalitesi ve Hizmet karşılaşmaları |
Anlatma ve tartışma |
15 |
İlişkisel pazarlama ve Uluslararasılaşma |
Anlatma ve tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Öztürk Ayşe, Hizmet pazarlaması, Birlik yayınları, Eskişehir, 2000 |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, yazı tahtası, projeksiyon cihazı |