Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / UTL224 - ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK

Kodu: UTL224 Adı: HİZMET PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CEYLAN BOZPOLAT (cakdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların kavratılması. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapılması gerektiğinin açıklanması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Hizmet pazarlamasının temelini teşkil eden kavram ve olguları açıklayabilir. PÇ-5 Çalıştığı sektörle ilgili üretim yönetimi ve süreçleri ile ilgili bilgi sahip olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Hizmet pazarlaması karmasını analiz edebilir ve oluşturabilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Hizmet kalitesi, müşteri beklentileri ve müşteri memnuniyeti kavramlarını sentez ederek, uygulamaya yönelik öneriler sunabilir. PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hizmet sektörüne özgü ana ilkeler, kavramlar ve pazarlama stratejileri ders kapsamında tanıtılacaktır. Hizmet süreci ve sağlanması, müşteri sadakati, fiyatlama, iletişim çeşitli hizmet endüstrilerinde incelenecektir. Pazarlamada ele alınan 4P, hizmet sektöründe 7P’ye genişletilecek, bireysel ve grup çalışmalarıyla da hizmet pazarlamasının anlaşılması sağlanacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi. Anlatma ve tartışma
2 Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması. Anlatma ve tartışma
3 Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları Anlatma ve tartışma
4 Hizmet pazarlamasında ürün Anlatma ve tartışma
5 Hizmet pazarlamasında dağıtım Anlatma ve tartışma
6 Hizmet pazarlamasında fiyat. Anlatma ve tartışma
7 Hizmet pazarlamasında tutundurma Anlatma ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Hizmet sektöründe reklam,satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama. Anlatma ve tartışma
10 Hizmet pazarlaması ve personel Anlatma ve tartışma
11 Hizmet ve müşteri Anlatma ve tartışma
12 Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar Anlatma ve tartışma
13 Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite yönetimi Anlatma ve tartışma
14 Hizmet kalitesi ve Hizmet karşılaşmaları Anlatma ve tartışma
15 İlişkisel pazarlama ve Uluslararasılaşma Anlatma ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Öztürk Ayşe, Hizmet pazarlaması, Birlik yayınları, Eskişehir, 2000
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, yazı tahtası, projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 1 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 111