Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / UTL228 - ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK

Kodu: UTL228 Adı: PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin pazarlama araştırmaları ile ilgili kavramları ve konuları anlamalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilir. PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama araştırma sürecini açıklayabilir. PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Örnekleme yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Pazarlama araştırması ile ilgili kavramları tanımlayabilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri, pazarlama araştırması süreci ve hatalar, pazarlama araştırmalarında ikincil ve birincil kaynaklar, veri toplama yöntemleri, ölçekleme ve dereceleme, örnekleme kavramı ve örnekleme süreci, örnekleme yöntemleri, örnek hacminin seçimi, veri hazırlama, hipotez test ve çapraz tablolar, regresyon analizi, korelasyon analizi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri Anlatım, soru-cevap
2 Pazarlama araştırması süreci ve hatalar Anlatım, soru-cevap
3 Pazarlama araştırmasının ikincil kaynakları Anlatım, soru-cevap
4 Pazarlama araştırmasının birincil kaynaklar Anlatım, soru-cevap
5 Veri toplama yöntemleri: Anket ve gözlem Anlatım, soru-cevap
6 Ölçme ve dereceleme Anlatım, soru-cevap
7 Örnekleme kavramı ve süreci Anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Örnekleme yöntemi Anlatım, soru-cevap
10 Örnek hacmi Anlatım, soru-cevap
11 Veri hazırlama teknikleri Anlatım, soru-cevap
12 Hipotez testi ve ki kare Anlatım, soru-cevap
13 Regresyon analizi ve spss Anlatım, soru-cevap, SPSS gösterimi
14 Korelayon analizi ve spss Anlatım, soru-cevap, SPSS gösterimi
15 Faktör analizi ve spss Anlatım, soru-cevap, SPSS gösterimi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Nakip, M., pazarlama araştırmaları: spss destekli, seçkin yay., ankara 2009.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, yazı tahtası, projeksiyon cihazı, bilgisayar, SPSS programı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 132