Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Pazarlama sorunlarına analitik çözümler üretebilir. |
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Pazarlama araştırma sürecini açıklayabilir. |
PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Örnekleme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Temel istatistik ve karar almada kullanılan modelleme yöntemlerine hâkim olma
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Pazarlama araştırması ile ilgili kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri, pazarlama araştırması süreci ve hatalar, pazarlama araştırmalarında ikincil ve birincil kaynaklar, veri toplama yöntemleri, ölçekleme ve dereceleme, örnekleme kavramı ve örnekleme süreci, örnekleme yöntemleri, örnek hacminin seçimi, veri hazırlama, hipotez test ve çapraz tablolar, regresyon analizi, korelasyon analizi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Pazarlama araştırmalarının tanım ve türleri |
Anlatım, soru-cevap |
2 |
Pazarlama araştırması süreci ve hatalar |
Anlatım, soru-cevap |
3 |
Pazarlama araştırmasının ikincil kaynakları |
Anlatım, soru-cevap |
4 |
Pazarlama araştırmasının birincil kaynaklar |
Anlatım, soru-cevap |
5 |
Veri toplama yöntemleri: Anket ve gözlem |
Anlatım, soru-cevap |
6 |
Ölçme ve dereceleme |
Anlatım, soru-cevap |
7 |
Örnekleme kavramı ve süreci |
Anlatım, soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Örnekleme yöntemi |
Anlatım, soru-cevap |
10 |
Örnek hacmi |
Anlatım, soru-cevap |
11 |
Veri hazırlama teknikleri |
Anlatım, soru-cevap |
12 |
Hipotez testi ve ki kare |
Anlatım, soru-cevap |
13 |
Regresyon analizi ve spss |
Anlatım, soru-cevap, SPSS gösterimi |
14 |
Korelayon analizi ve spss |
Anlatım, soru-cevap, SPSS gösterimi |
15 |
Faktör analizi ve spss |
Anlatım, soru-cevap, SPSS gösterimi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Nakip, M., pazarlama araştırmaları: spss destekli, seçkin yay., ankara 2009. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitabı, yazı tahtası, projeksiyon cihazı, bilgisayar, SPSS programı |