Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / UTL316 - ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK

Kodu: UTL316 Adı: DIJITAL PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüzde teknoloji büyük hızla gelişimine devam etmektedir ve bu gelişmeler pazarlama ilke ve stratejilerini etkilemektedir. Öğrencilerin pazarlama alanındaki bu önemli yenilikleri takip etmeleri ve dijital pazarlama kavramını iş hayatlarında kullanabilmeleri amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Digital pazarlama kavramını açıklayıp, iş hayatında kullanabilir. PÇ-7 Ulusal ve uluslararası pazar pozisyonlarında yer alabilme
PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dijital reklamcılık konusunda bilgi sahibidir. PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 E-ticaret kavramı hakkında bilgi sahibidir ve iş hayatında kullanabilir. PÇ-11 Uluslararası pazarlama stratejilerini, faaliyet gösterdiği pazar koşulları çerçevesinde değerlendirebilme ve uyarlayabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dijital pazarlama nedir, reklamcılık, kampanyalar, sosyal medya, sosyal medya reklamcılığı, e-ticaret, itibar, yeni satış teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişime Giriş anlatma ve tartışma
2 Dijital pazarlama kavramı ve amaçları anlatma ve tartışma
3 Dijital Pazarlamadan önce ve sonrası anlatma ve tartışma
4 Dijital Ortamda Tüketici ve Kullanıcı anlatma ve tartışma
5 Kampanya hazırlama ve format teknikleri anlatma ve tartışma
6 Sosyal Medya Sözlüğü ve Jargonları anlatma ve tartışma
7 Sosyal medya üzerinde Dijital pazarlama ve viral pazarlama teknikleri anlatma ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama arasındaki İlişki anlatma ve tartışma
10 Sosyal Medya Reklamcılığı anlatma ve tartışma
11 E- Ticaret nedir? anlatma ve tartışma
12 E-ticaret operasyonu nasıl yürütülür? anlatma ve tartışma
13 İtibar nedir? anlatma ve tartışma
14 Satış teknikleri ve satış demeçleri anlatma ve tartışma
15 Genel tekrar anlatma ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Damian Ryan (2016), Dijital Pazarlama, Kültür Yayınları, İstanbul
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 4 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 12 36
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 2 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 112