|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURGÜN TOPALLI (nurguntopalli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı iktisadi büyüme ve kalkınma alanındaki temel konuları uluslararası iktisat ve dış ticaret perspektifinden incelemektir. Bu amaç doğrultusunda dış ticaret ,büyüme ve kalkınma kavramları arasındaki ilişki ve bunların ölçülmesi konuları çalışılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İktisadi büyüme ve kalkınma alanındaki temel konuların eleştirel şekilde kavrar. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gelişme kavramının küresel dünya ekonomisinin ana dinamikleri içinde algılar. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
PÇ-6 Uluslararası ekonomik gelişmeleri takip etme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı teorik çerçevelerin karşılaştırılması yoluyla ikitisadi gelişme literatüründeki farklı görüşleri öğrenir. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Belirli bir ülke veya konuda araştırma yapabilir ve sonuçların sunabilir. |
PÇ-1 Uluslararası ticaret, işletme yönetimi ve tedarik zinciri konusunda gerekli olan bilgi birikimi
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küçük ve açık bir ekonomi için büyüme modellerinin tasarımı. Büyüme ve kalkınma kuramları. İçsel büyüme modelleri. Gelir dağılımının büyüme modelleri ile birleştirilmesi. Büyüme modellerinde teknolojinin yayılımı. Planlama stratejileri. Ticaret ve planlama modelleri. İstikrarlı ve istikrarsız büyüme. II. Dünya Savaşı sonrası büyüme. Büyüme kuramının geçiş ekonomileri ile ilintisi. Klasik ve çağdaş gelişme kuramlarına genel bir bakış. Genel dış ticaret teorileri. Farklı kalkınma modelleri. İktisadi kalkınma ve yapısal değişimin başlıca sorunları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GSYİH ve Alternatif Kalkınma Göstergeleri | anlatma |
2 | Büyüme Teorileri | anlatma |
3 | Büyüme Teorileri | anlatma |
4 | Kalkınma Göstergeleri ve Kalkınma Teorileri | anlatma |
5 | Kalkınma Göstergeleri ve Kalkınma Teorileri | anlatma |
6 | Küresel Politik Ekonomiye Giriş | anlatma |
7 | Üretimin Küreselleşmesi-I | anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üretimin Küreselleşmesi-II | anlatma |
10 | Küresel Finans Sistemi-I | anlatma |
11 | Küresel Finans Sistemi-II | anlatma |
12 | Uluslararası Ticaret Teorileri | anlatma |
13 | Uluslararası Ticaret ve Ekonomik Büyüme ilişkisi | anlatma |
14 | Ülkelerin Dış Ticaret Gelişimleri | anlatma |
15 | Genel Tekrar | anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
projeksiyon, ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |