| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını kavrayabilme. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlarlar. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği,
amacı ve temel kavramları |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 |
Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını
hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç
Sebepler) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 |
Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını
hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış
Sebepler) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 |
Devleti kurtarma ve reform çabaları |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 |
Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketle |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 |
Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış
politika (savaşlar) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 |
Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya
Savaşı'na giriş |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 |
Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller,
Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış
Konferansı |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 |
Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve
Mustafa Kemal Paşa |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 |
Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 |
Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 |
TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 |
Genel Değerlendirme |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Çapa, M., Çiçek, R. 2006; Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, Eser ofset, Trabzon |
| 2 |
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1984 |
| 3 |
Mustafa Kemal ATATÜRK, Nutuk, 19191927, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 1999 |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Projeksiyon |