Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / AİT 101 - COĞRAFYA

Kodu: AİT 101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı HÜSEYİN KALEMLİ (hkalemli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
BETÜL SÜRMELİ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp TarihiII dersi, üniversite gençliğine Atatürk dönemi ve sonrası çağdaş Türkiye tarihini siyasi, kültürel, toplumsal ve ekonomik boyutlarıyla değerlendirerek, Cumhuriyet ideolojisini ve tarih bilincini kazandırmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye Cumhuriyeti’nin laik bir devlet düzenine sahip olmasında önemli bir rol oynayan 3 Mart 1924 tarihli devrim yasalarını ve günümüzdeki önemini değerlendirebilme PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye’de katılımcı bir demokratik düzenin oluşumu ve demokratikleşme çabalarını kavrayabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ni çağdaş uygarlık düzeyine ulaştırmak için yaptığı siyasal, sosyal, ekonomik, hukuk, eğitim ve kültür alanlarındaki atılımlarının önemini anlarlar. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği, amacı ve temel kavramları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (İç Sebepler) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Osmanlı Devleti'nin yıkılışı ve Türk İnkılabını hazırlayan sebeplere toplu bir bakış (Dış Sebepler) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Devleti kurtarma ve reform çabaları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Osmanlı Devleti’nde entellektüel hareketle Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika (savaşlar) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Osmanlı Devleti'nin son dönemi ve I. Dünya Savaşı'na giriş Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (Kongreler) Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Misak-ı Milli Kararları ve TBMM'nin Açılması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 TBMM'nin aldığı kararlar ve önlemler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Çapa, M., Çiçek, R. 2006; Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi, Eser ofset, Trabzon
2 Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1984
3 Mustafa Kemal ATATÜRK, Nutuk, 19191927, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara, 1999
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 1 3
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60