|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin yer şekillerinin oluşum ve gelişiminde rol oynayan farklı etken ve süreçleri kavramasını sağlamaktır. Farklı yapıların ve süreçlerin yeryüzünün şekillenmesindeki rolü, morfoklimatik bölge kavramı üzerinde durulan diğer konulardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yerşekillerinin coğrafi önemini kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yerşekillerinin oluşumunda anakaya ve iklimin rolünü kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toprak oluşumunda rol oynayan olayları kavrayabilme |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Jeomorfolojinin tanımı ve coğrafya içindeki yeri, Jeomorfolojinin tarihsel gelişimi, İç ve dış kuvvetlerin yerşekillerini oluşturmadaki rolü, Dış etken ve süreçler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Jeomorfoloji’nin tanımı, coğrafya içindeki yeri ve diğer bilimlerle ilişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Jeomorfoloji’nin tarihsel gelişimi: İlk ve ortaçağ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Jeomorfoloji’nin tarihsel gelişimi: 17. - 20. yy’lar aras | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Jeomorfolojik süreçler’e genel bir bakış | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Çözülme süreçleri : Kimyasal çözülme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Çözülme süreçleri : Fiziksel çözülme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Pedojenez ve toprak tipleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pedoloji’nin Jeomorfolojik araştırmalardaki yeri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Kütle hareketleri: Yavaş kütle hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Kütle hareketleri: Hızlı kütle hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Kütle hareketlerinin jeomorfolojik rolü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Morfojenetik bölgeler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Aşınım döngüsü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Jeokronoloji | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erinç, S., 2000, Jeomorfoloji I (5.Baskı),Der Yayınları, İstanbul. | |
2 | Flint, R.F., Skinner, B.J., 1974, Physical Geology, John Wiley&Sons, New York. Strahler, A. N., 1975, Physical Geography. 4. Ed. John Wiley and Sons, Inc. New York | |
3 | Hoşgören, M. Y., 2002, Jeomorfolojinin Ana Çizgileri, Der Yayınları, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |