Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 101 - COĞRAFYA

Kodu: COG 101 Adı: JEOMORFOLOJİ-I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin yer şekillerinin oluşum ve gelişiminde rol oynayan farklı etken ve süreçleri kavramasını sağlamaktır. Farklı yapıların ve süreçlerin yeryüzünün şekillenmesindeki rolü, morfoklimatik bölge kavramı üzerinde durulan diğer konulardır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yerşekillerinin coğrafi önemini kavrayabilme PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yerşekillerinin oluşumunda anakaya ve iklimin rolünü kavrayabilme PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Toprak oluşumunda rol oynayan olayları kavrayabilme PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Jeomorfolojinin tanımı ve coğrafya içindeki yeri, Jeomorfolojinin tarihsel gelişimi, İç ve dış kuvvetlerin yerşekillerini oluşturmadaki rolü, Dış etken ve süreçler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Jeomorfoloji’nin tanımı, coğrafya içindeki yeri ve diğer bilimlerle ilişkisi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Jeomorfoloji’nin tarihsel gelişimi: İlk ve ortaçağ Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Jeomorfoloji’nin tarihsel gelişimi: 17. - 20. yy’lar aras Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Jeomorfolojik süreçler’e genel bir bakış Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Çözülme süreçleri : Kimyasal çözülme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Çözülme süreçleri : Fiziksel çözülme Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Pedojenez ve toprak tipleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Pedoloji’nin Jeomorfolojik araştırmalardaki yeri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Kütle hareketleri: Yavaş kütle hareketleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Kütle hareketleri: Hızlı kütle hareketleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Kütle hareketlerinin jeomorfolojik rolü Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Morfojenetik bölgeler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Aşınım döngüsü Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Jeokronoloji Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Erinç, S., 2000, Jeomorfoloji I (5.Baskı),Der Yayınları, İstanbul.
2 Flint, R.F., Skinner, B.J., 1974, Physical Geology, John Wiley&Sons, New York. Strahler, A. N., 1975, Physical Geography. 4. Ed. John Wiley and Sons, Inc. New York
3 Hoşgören, M. Y., 2002, Jeomorfolojinin Ana Çizgileri, Der Yayınları, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 5 25
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 5 25
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 144