|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin yer şekillerinin oluşum ve gelişiminde rol oynayan farklı etken ve süreçleri kavramasını sağlamaktır. Farklı yapıların ve süreçlerin yeryüzünün şekillenmesindeki rolü, morfoklimatik bölge kavramı üzerinde durulan diğer konulardır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yerşekillerinin coğrafi önemini kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yerşekillerinin oluşumunda anakaya ve iklimin rolünü kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Toprak oluşumunda rol oynayan olayları kavrayabilme |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Jeomorfolojinin tanımı ve coğrafya içindeki yeri, Jeomorfolojinin tarihsel gelişimi, İç ve dış kuvvetlerin yerşekillerini oluşturmadaki rolü, Dış etken ve süreçler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Jeomorfoloji’nin tanımı, coğrafya içindeki yeri ve diğer bilimlerle ilişkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Jeomorfoloji’nin tarihsel gelişimi: İlk ve ortaçağ | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Jeomorfoloji’nin tarihsel gelişimi: 17. - 20. yy’lar aras | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Jeomorfolojik süreçler’e genel bir bakış | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Çözülme süreçleri : Kimyasal çözülme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Çözülme süreçleri : Fiziksel çözülme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Pedojenez ve toprak tipleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Pedoloji’nin Jeomorfolojik araştırmalardaki yeri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Kütle hareketleri: Yavaş kütle hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Kütle hareketleri: Hızlı kütle hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Kütle hareketlerinin jeomorfolojik rolü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Morfojenetik bölgeler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Aşınım döngüsü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Jeokronoloji | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erinç, S., 2000, Jeomorfoloji I (5.Baskı),Der Yayınları, İstanbul. | |
| 2 | Flint, R.F., Skinner, B.J., 1974, Physical Geology, John Wiley&Sons, New York. Strahler, A. N., 1975, Physical Geography. 4. Ed. John Wiley and Sons, Inc. New York | |
| 3 | Hoşgören, M. Y., 2002, Jeomorfolojinin Ana Çizgileri, Der Yayınları, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||