|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin başlıca amacı birinci sınıf öğrencilerine jeomorfolojik süreçlerin mekanizmasını ve yerşekillerinin meydana gelişlerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İklimi yerşekilleri üzerine olan etkisi hakkında bilgi kazanacaktır. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Aşındırma etmen ve süreçlerini kavrayacak. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Coğrafyada arazi araştırması yapabilme yeteneğini geliştirmek |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste öğrencilere jeomorfolojinin tarihi, jeomorfolojik birimleri oluşturan süreçler, Türkiye'den ve dünyadan verilecek örneklerle açıklanacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İklimin yerşekilerine etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Aşındırma Etmen ve Süreçleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Süre | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Jeolojik Zaman ve Devirle | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Jeolojik Zamanlarda Yer Yüzünün Görünümü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Akarsu Topoğrafyası | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Akarsu Aşındırma Şekilleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Akarsu Biriktirme Şekilleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Çözülme, Tapraklar,Kütle Hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Dış Etken ve Süreçler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Çözülme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Kütle hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Datashop sunumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Dersin Değerlendirilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Erinç,S.,2002,Jeomorfoloji I,Çantay yayınevi,İstanbul. | |
| 2 | Rittell,D.,Kochel,C.,Miller,J.,2001,Process Geomorphology,Mc Hill Press. | |
| 3 | Hoşgören,Y.,1993, Jeomorfolojinin Ana Çizgileri I, İstanbul Üniversitesi, İstanbul. | |
| 4 | Ardel,A. (1968) :Jeomorfolojinin Prensipleri I—II İstanbul ÜniversitesiCoğtafya Enstitüsü Yayınları,No.53, İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 144 | ||