|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin başlıca amacı birinci sınıf öğrencilerine jeomorfolojik süreçlerin mekanizmasını ve yerşekillerinin meydana gelişlerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İklimi yerşekilleri üzerine olan etkisi hakkında bilgi kazanacaktır. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Aşındırma etmen ve süreçlerini kavrayacak. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Coğrafyada arazi araştırması yapabilme yeteneğini geliştirmek |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste öğrencilere jeomorfolojinin tarihi, jeomorfolojik birimleri oluşturan süreçler, Türkiye'den ve dünyadan verilecek örneklerle açıklanacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İklimin yerşekilerine etkisi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Aşındırma Etmen ve Süreçleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Süre | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Jeolojik Zaman ve Devirle | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Jeolojik Zamanlarda Yer Yüzünün Görünümü | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Akarsu Topoğrafyası | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Akarsu Aşındırma Şekilleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akarsu Biriktirme Şekilleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Çözülme, Tapraklar,Kütle Hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Dış Etken ve Süreçler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Çözülme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Kütle hareketleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Datashop sunumu | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Dersin Değerlendirilmesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erinç,S.,2002,Jeomorfoloji I,Çantay yayınevi,İstanbul. | |
2 | Rittell,D.,Kochel,C.,Miller,J.,2001,Process Geomorphology,Mc Hill Press. | |
3 | Hoşgören,Y.,1993, Jeomorfolojinin Ana Çizgileri I, İstanbul Üniversitesi, İstanbul. | |
4 | Ardel,A. (1968) :Jeomorfolojinin Prensipleri I—II İstanbul ÜniversitesiCoğtafya Enstitüsü Yayınları,No.53, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |