|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu desin amacı bitkilerin yeryüzünde dağılışını incelemektir. Bu dağılışta bitkilerin bulundukları ortamdaki klimatik, edafik ve antropojenik etkilerin rolunü ve yeryüzünün jeolojik gelişimiyle birlikte açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeryüzünün jeolojik gelişimini anlatabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeryüzü tarihinde yaygın bitki örtülerini ve günümüzde dünyada yayılış gösteren büyük bitki formasyonlarını bilmek ve bunları iklim, toprak, jeolojik parametrelerle irdeler |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çevre sorunları ile bitki coğrafyası arasındaki ilişkiyi kavrar |
PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyocoğrafya nedir? Floristik bitki coğrafyası; Kesintisiz alanlar, Floristik bitki coğrafyası; Kesintili alanlar ve Rölikt alanlar, Vikaryant alanlar, Endemizm ve endemik alanlar, Türkiye’de Endemizm, Koroloji; Canlıların yayılışı ve göçü, Yayılışı sınırlayan nedenler, Jeolojik devirler, Flora alemleri, Türkiye’nin floristik bölgeleri, Biyomlar; Karasal ve sucul biyomlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyocoğrafya, Fitocoğrafya ve Bitki Coğrafyası’nın Tarihçesi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Jeolojik Dönemler ve Bitkilerin Dağılışı | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Yayılış Alanları, Yayılma Tipleri, Kozmopolit ve Endemik Bitkiler, Reliktler, Vikaryantlık | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Areallerin Oluşumu ve Alan parçalanmaları, Göç, Kıtaların Kayma Hipotezi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Ekolojik Vejetasyon Coğrafyası | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Vejetasyon Formasyonları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Vejetasyon Katları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dünya Flora Alemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Holarktik Flora Alemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Paleotropik Flora Alemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Neotropik Flora Alemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Avustralya Flora Alemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Kap ve Antarktik Flora Alemleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Biyomlar ve Bitki Habitatları | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kılınç, M., Kutbay, G. 2007, Ankara. Bitki Coğrafyası. Palme Yayıncılık | |
2 | Çetik, A.Rıza. 1973, Ankara. Vejetasyon Bilimi. Ülkemiz Matbaası | |
3 | Akman, Y., Ketenoğlu, O., 1987. Vejetasyon Ekolojisi (Bitki Sosyolojisi), Ankara. | |
4 | Akman, Y., Düzenli, A., Güney, K., 2005. Biyocoğrafya, Ankara, Palme Yayıncılık. | |
5 | Kılınç, M., 2005. Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi), Ankara, Palme Yayıncılık., | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 3 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 3 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |