|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUĞÇE ŞENER (tugcesener@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anadolu'da tarih öncesi çağlardan itibaren ortaya çıkan uygarlıklar ve bu uygarlıklara ait arkeolojik veriler hakkında bilgi kazandırmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kültür ve coğrafyanın kavramsal çerçevesini öğrenerek aralarındaki ilişkiyi kurabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kültürün maddi ve manevi boyutlarını analiz edebilme |
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dünya kültür alemleri ve bölgelerini tanıyabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Arkeoloji bilimi, Arkeolojinin Tarihçesi, Dünyada ve Türkiye'de Arkeoloji, Arkeolojik Terimler, Coğrafya ve Arkeoloji İlişkisi, Anadolu Tarihi Coğrafyası, Paleolitik Dönem, Neolitik Dönem, Kalkolitik Dönem, Tunç Çağı ( Hattiler, Hititler, Troya), Demir Çağı , Lidya, Frigya, Urartu, Likya Helenistik Dönem, Roma Dönemi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Arkeoloji Nedir? Dünyada ve Türkiye'de arkeolojinin tarihçesi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Arkeolojiyi anlamak; terimler, kavramlar, tarihlendirme yöntemleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Arkeoloji ve Coğrafya İlişkisi Anadolu Tarihi Coğrafyası | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Kronoloji nedir? Anadolu Arkeolojisi kronolojisinin genel hatları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Anadolu'da Paleolitik Dönem ve Epipaleolitik Dönem'den Neolitik Döneme geçiş | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Anadolu'da Neolitik Dönem: İlk köy toplumları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Anadolu'da Kalkolitik Dönem: Hacılar, Değirmentepe, Arslantepe | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Anadolu'da Tunç Çağı I: Alacahöyük Kral Mezarları, Troia | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Anadolu'da Tunç Çağı II: Hititler, Asur Ticaret Kolonileri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Ege Göçleri ve Anadolu'da Demir Çağı (Geç Hitit, Urartu, Frig ve Lydia Kültürleri) | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Anadolu'da Arkaik Dönem: Şehirleşme, Mimari ve Sanat | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Anadolu'da Klasik Dönem: Şehirleşme, Mimari ve Sanat | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Anadolu'da Hellenistik Dönem: Şehirleşme, Mimari ve Sanat | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Anadolu'da Roma Dönemi: Şehirleşme, Mimari ve Sanat | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | GÜVENÇ, B. 1996. İnsan ve Kültür. Remzi Kitabevi, İstanbul | |
| 2 | E. Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, 1997 | |
| 3 | V. Sevin, Eski Anadolu ve Trakya, 2003 | |
| 4 | O. Tekin, Hellenistik ve Roma Dönemlerinde Anadolu, 2019 | |
| 5 | E. Akurgal Anadolu Uygarlıkları, 1990 | |
| 6 | A.U. Türkcan, Y. Polat, A. Oransay, T. Tek, (Ed. H. S. Alanyalı) Anadolu Arkeolojisi, 2012 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||