|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencileri CBS’nin teknik olarak uygulanması için gereken coğrafi kavramlarla tanıştırmaktadır. Bu giriş dersi, öğrencilerin CBS’nin donanım elemanlarını, veri modellerini ve veri tabanı kavramlarını veri toplama yöntemlerini ve very kaynaklarını, mekansal verinin özelliklerini, CBS uygulamalarını ve raster ve vektör tabanlı CBS arasındaki farklılıkları tanımlamalarını ve betimlemelerini sağlayacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve CBS Yazılım Programlarını bilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | CBS donanım ve yazılımları tanır ve bilir. |
PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | CBS’nin geleceği hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Coğrafi Bilgi, Gerçek Dünya’dan CBS’ye, Gerçek Dünya’nın sayısallaştırılması, CBS donanım ve yazılımları, Kaynaklar, verilerin toplanması ve birleştirilmesi, Veri nitelikleri, Veri tabanları, CBS araçları, Kartografik iletişim, CBS’ye başlama, CBS’nin geleceği, Mekansal verinin görsel olarak araştırılması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
2 | Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Coğrafya için önemi | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
3 | Coğrafi Bilgi Sistemleri Yazım Programları | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
4 | Gerçek Dünya’dan CBS’ye | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
5 | Gerçek Dünya’nın sayısallaştırılması | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
6 | CBS donanım ve yazılımları | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
7 | Kaynaklar, verilerin toplanması ve birleştirilmesi | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Veri nitelikleri | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
10 | Veri tabanları | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
11 | CBS araçları | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
12 | Kartografik iletişim | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
13 | CBS'ye başlama | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
14 | CBS'nin geleceği | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
15 | Mekansal verinin görsel olarak araştırılması | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | CHRISMAN, N., 1997. Exploring Geographic Information Systems. Wiley DAVIS, D.E., 2000. GIS for Everyone. Esri Press | |
2 | Michael N. DeMers, 1997. Fundamentals of Geographic Information Systems. Wiley ESRI, 1995. Understanding GIS, Geoinformation International | |
3 | BURROUGH, P.A. and MCDONELL, R.A. 1998. Principles of Geographic Information Systems. Oxford Press | |
4 | LONGLEY, P.A., et.al, 2001. Geographic Information Systems and Science. Wiley JONES, C., 1997. GIS and Computer Cartography. Longman | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |