|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarım-coğrafya ilişkisi, tarım coğrafyası hakkında bilgi sahibi olmak, dünyada tarımın gelişimini ve önemini kavramak, Dünya, Avrupa ve Türkiye tarım politikaları ve sorunlarını hakkında bilgi sahibi olmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarım-coğrafya ilişkisi açıklayabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünyada tarımın gelişimi ve dağılışı bilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye tarımı ve yaşanan değişimleri açıklayabilir |
PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarım, tarım-coğrafya ilişkisi, tarım coğrafyası, dünyada tarımın gelişimini ve önemi, Dünya, Avrupa ve Türkiye tarım politikaları ve sorunları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarım nedir neden önemlidir? Tanımı kapsamı önemi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Tarım ile ilgili çalışmalar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Tarım coğrafya ilişkisi: Fiziki coğrafya-Beşeri coğrafya ilişkileri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Tarımın gelişimi: I., II., Tarım III.Devrimi. | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Başlıca tarımsal yöntemler ve dağılışı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Başlıca tarım bölgeleri ve tarım ürünleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Tarım bölgelerinin dağılışı ve etkili faktörler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarım politikaları ve Dünya tarımının sorunları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Avrupa birliği tarım politikaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Türkiye’de tarım ve önemi. | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Türkiye’de tarımsal üretim şekilleri ve dağılışı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Türkiye tarım politikaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Türkiye tarımının sorunları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | AB tarım politikaları ve Türkiye tarımına etkileri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TÜMERTEKİN E.- ÖZGÜÇ N., 1998, Beşeri Coğrafya –İnsan Kültür- Mekan, Çantay Kitabevi, İstanbul. | |
2 | Tümertekin E. 2005: Ekonomik Coğrafya, Çantay kitabevi. İstanbul | |
3 | Gürlük, S. , 2003, “Dünyada ve Türkiye’de Kırsal Kalkınma Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma” , Uludağ Üniversitesi, Bursa. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 5 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 5 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 171 |