Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 401 - COĞRAFYA

Kodu: COG 401 Adı: KUVATERNER COĞRAFYASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tarım-coğrafya ilişkisi, tarım coğrafyası hakkında bilgi sahibi olmak, dünyada tarımın gelişimini ve önemini kavramak, Dünya, Avrupa ve Türkiye tarım politikaları ve sorunlarını hakkında bilgi sahibi olmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarım-coğrafya ilişkisi açıklayabilir PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dünyada tarımın gelişimi ve dağılışı bilir. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye tarımı ve yaşanan değişimleri açıklayabilir PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme.
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarım, tarım-coğrafya ilişkisi, tarım coğrafyası, dünyada tarımın gelişimini ve önemi, Dünya, Avrupa ve Türkiye tarım politikaları ve sorunları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tarım nedir neden önemlidir? Tanımı kapsamı önemi Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Tarım ile ilgili çalışmalar Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 Tarım coğrafya ilişkisi: Fiziki coğrafya-Beşeri coğrafya ilişkileri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Tarımın gelişimi: I., II., Tarım III.Devrimi. Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Başlıca tarımsal yöntemler ve dağılışı Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Başlıca tarım bölgeleri ve tarım ürünleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Tarım bölgelerinin dağılışı ve etkili faktörler Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Tarım politikaları ve Dünya tarımının sorunları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Avrupa birliği tarım politikaları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Türkiye’de tarım ve önemi. Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Türkiye’de tarımsal üretim şekilleri ve dağılışı Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Türkiye tarım politikaları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Türkiye tarımının sorunları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 AB tarım politikaları ve Türkiye tarımına etkileri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 TÜMERTEKİN E.- ÖZGÜÇ N., 1998, Beşeri Coğrafya –İnsan Kültür- Mekan, Çantay Kitabevi, İstanbul.
2 Tümertekin E. 2005: Ekonomik Coğrafya, Çantay kitabevi. İstanbul
3 Gürlük, S. , 2003, “Dünyada ve Türkiye’de Kırsal Kalkınma Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma” , Uludağ Üniversitesi, Bursa.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 5 35
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 7 5 35
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 3 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 9 4 36
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 171