|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Turizm, turist kavramlarını açıklamak, Turizm coğrafyası ve dünyada turizmin gelişimine dikkat çekmek , yeni turizm yaklaşımları ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turizm coğrafya ilişkisini açıklabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Turizmin gelişimi ve dağılışı açıklayabilir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yeni turizm türleri ve yaklaşımları bilir |
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Turizm planlamalarına dahil olabilme yetisini kazanır ve organize eder |
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Turizm, turist kavramları, turizm-coğrafya ilişkisi, dünyada turizmin gelişimi, yeni turizm yaklaşımları ve türleri, turizmin etkileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Turizm, turist kavramı, turizm-coğrafya ilişkisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Dünyada turizmin gelişiminin açıklanması. | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Turizmi etkileyen faktörler. | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Turizmde çekicilikler ve coğrafya | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Turistik çekicilikler ve turizm türleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Turizm ulaştırması, | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Turizmde konaklama ve hizmetler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turizm potansiyelinin saptanması ve planlama | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Turizmin sınıflandırılması ve geleneksel turizm anlayışı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Yeni turizm türleri ve yaklaşımları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Turizmin etkileri: Kuramsal: Ekonomik-çevresel-toplumsal | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Turizmin etkileri: Dünyadan örnekler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Turizm- Doğal miras ve koruma | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Turizm-kültür mirası ve koruma | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | AYDIN, İsmet. 1990: Açıklamalı Turizm Terimler Sözlüğü. Aydın | |
| 2 | ÖZGÜÇ, N. 1998: “Turizm Coğrafyası”. Çantay Kitabevi | |
| 3 | BAHAR, O. VE KOZAK, M. 2005: Küreselleşme Sürecinde Uluslararası Turizm ve Rekabet Edebilirlik. Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| 4 | BUTTLER, R, W. 1991: “Tourism Environment and Sustainable Development, Environmental Conversation. V:18, N3, P: 201-209 | |
| 5 | TİMOTHY D. J. VE BOYD S. W. 2003: Heritage Tourism. Harlow: Printice Hall. | |
| 6 | KOZAK N., KOZAK M. VE KOZAK M. 2000: Genel Turizm İlkeler ve Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık | |
| 7 | OLALI, H., 1990. Turizm Politikası ve Planlaması. İşletme Fakültesi Yayın No: 228, İşletme İktisadi Enstitüsü Yayın No: 122, İstanbul. | |
| 8 | ÖZTÜRK, Y ve YAZICIOGLU, I. 2002: Gelismekte Olan Ülkeler için Alternatifurizm Faaliyetleri Üzerine Teorik Bir Çalısma, Gazi Üniversitesi Ticaret Ve Turizm Eğitim İktisadi Enstitüsü Yayın No: 122, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 149 | ||