|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Orta düzeydeki bu CBS dersi, öğrencileri ileri coğrafi analiz yöntemlerine hazırlar. Öğrenciler, coğrafi kavramları ve mekansal analizlerde kullanılan teknikleri bir araya getirmeyi öğrenirler ve aynı zamanda (arazi bilgi sistemleri, çevresel uygulamalar, acil durum yönetimi vb. gibi) uygulama domain’lerini ve beşeri faktörleri (politik, kültürel, yasal, finansal vb.) anlarlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve CBS Yazılım Programlarını bilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | CBS donanım ve yazılımları tanır ve bilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | CBS’nin geleceği hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-5 Coğrafi Bilgi Sistemleri, uzaktan algılama vb coğrafi teknolojilerle çalışabilme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arazi bilgi sistemleri, Çevresel veri tabanları, Kent bilgi sistemleri, Elektronik atlaslar, Acil durum yönetimi, CBS’nin politik, kültürel, yasal ve finansal yönleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uzaktan Algılama’ya Giriş Mekânsal Veri ve Önemi Mekânsal Verinin Üretilmesi Uzaktan Algılamanın Tanımı Uzaktan Algılamanın Tarihi Uzaktan Algılamanın Bileşenleri Uzaktan Algılamanın Avantajları | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
2 | Veri elde etme yöntemleri | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
3 | Çevresel veri tabanları | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
4 | Kent bilgi sistemleri | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
5 | Elektronik atlaslar | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
6 | Acil durum yönetimi | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
7 | CBS’nin politik, kültürel, yasal ve finansal yönleri | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Remote Sensing in Fiziki Coğrafyada uygulanması | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
10 | Remote sensing türleri (Aktif ve pasif sistemler) | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
11 | Hava fotoğrafları | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
12 | Dijital imajlar | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
13 | Dijital imajlar | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
14 | Sateleyt sistemleri | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
15 | Örnek bir CBS uygulaması | Anlatma, Tartışma, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | CHRISMAN, N., 1997. Exploring Geographic Information Systems. Wiley DAVIS, D.E., 2000. GIS for Everyone. Esri Press | |
2 | Michael N. DeMers, 1997. Fundamentals of Geographic Information Systems. Wiley ESRI, 1995. Understanding GIS, Geoinformation International | |
3 | BURROUGH, P.A. and MCDONELL, R.A. 1998. Principles of Geographic Information Systems. Oxford Press | |
4 | LONGLEY, P.A., et.al, 2001. Geographic Information Systems and Science. Wiley JONES, C., 1997. GIS and Computer Cartography. Longman | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |